اخبار

وزیر بهداشت:
جنایات صهیونیسم در اجلاس وزرای بهداشت منطقه بررسی می‌شود
وزیر بهداشت گفت: هفتاد و یکمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) امسال در قطر برگزار می‌شود و در این اجلاس جنایات صهیونیسم در منطقه بررسی خواهد شد.
به گزارش وبدا، محمدرضا ظفرقندی با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطین در نسل‌کشی، کودک‌کشی و حمله به بیماران و بیمارستان‌های منطقه، بیان داشت: هر ساله اجلاس امرو به بررسی مباحث سلامت، پزشکی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیردار می‌پردازد، ولی امسال این اجلاس در قطر تحت تأثیر جنایت‌های صهیونیسم در منطقه خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه همه کشورها باید کمک‌های پزشکی به لبنان و غزه را در دستورکار قرار دهند، افزود: امسال با شرایط ویژه‌ای از آسیب‌های وحشتناک رژیم کودک‌کش مواجهیم و وظیفه داریم از مردمی که در بیمارستان‌ها آسیب می‌بینند حمایت کنیم. وزیر بهداشت تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا حد ممکن به غزه و لبنان کمک کرده است و تعدادی از مجروحان لبنانی نیز در بیمارستان‌های ایران پذیرش شده‌اند. هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه سال‌جاری در دوحه قطر برگزار می‌شود.
۲۲ کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن عضو امرو هستند.

کارگر خبر داد
کاهش جعل و انکار هویت
با توسعه سامانه «هدا»
هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: احراز هویت اشخاص در فضای مجازی و حقیقی یکی از دغدغه‌های اصلی ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و سکوهای اینترنتی به مراجعین بود که جهت احراز هویت مراجعه کنندگان، نسبت به دریافت کپی شناسنامه و یا کپی کارت ملی اقدام می‌شود.
وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور در راستای اجرای سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی، توسعه سامانه هدا به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک و سازمان ثبت احوال کشور را دستور کار قرار داد که با اجرای این سامانه صحت سنجی اطلاعات هویتی با داده‌های متقن پایگاه سازمان ثبت احوال کشور و به صورت لحظه‌ای و آنی صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به دریافت هیچ‌گونه مدرک هویتی از متقاضیان نیست.
به گزارش مهر، کارگر با اشاره به مزایای بهره‌برداری از این سامانه تأکید کرد: حفظ محرمانگی و حریم خصوصی کاربران در تراکنش‌های فضای مجازی و مراجعات حضوری، کاهش مخاطرات ناشی از ارائه هویت جعلی و انکار هویت، حذف نیاز به ارائه کپی مدارک هویتی، دسترسی ایرانیان به خدمات متعدد و متنوع دولتی از راه دور و از طریق فضای مجازی، اشراف شهروندان به تراکنش‌های احراز هویت خودشان به منظور جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات هویتی و کاهش جرایم فضای مجازی و کمک به حفظ امنیت فضای مجازی از جمله مزایای سامانه هدا است.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
صف کمیسیون پزشکی جانبازان
تا پایان سال حذف می‌شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی مجلس برای رسیدگی به اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران امری مهم و ضروری است. به گزارش «ایران»، سعید اوحدی با اشاره به اینکه یک صف ۶۰ هزار نفره پشت در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شکل گرفته است تأکید کرد: بنای ما بر این است که با انتقال کمیسیون به استان‌ها از زحمت جانبازان عزیز در مراجعه به تهران جلوگیری کنیم. همه تلاش خود را خواهیم کرد و این قول را می‌دهیم تا پایان سال این صف ۶۰ هزار نفره را صفر کنیم و کمیسیون پزشکی این جانبازان عزیز تشکیل شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳