دیگه‌چه‌خبر؟

اعلام جرم علیه زینب موسوی و پدرام سلطانی
 خبر اول اینکه، مرکز رسانه قوه‌قضائیه اعلام کرد که در پی انتشار برخی مطالب در فضای مجازی، دادستانی تهران، علیه پدرام سلطانی و زینب موسوی (خانم فعال در فضای مجازی با تولید محتوا و انتشار ویدیو در بستر اینستاگرام) اعلام جرم کرد. به دلیل انتشار مطالبی در فضای مجازی در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه از سوی افراد نامبرده، ضمن اعلام جرم، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.
همچنین قوه قضائیه از معرفی «مطهره گونه‌ای» به زندان خبر داد.‌ طبق خبر منتشر شده، «مطهره گونه‌ای، فعال فضای مجازی با سابقه متعدد توهین و اقدام علیه امنیت ملی و روانی جامعه که در روزهای اخیر نیز محتواهای توهین‌آمیز تولید و منتشر کرده بود، به زندان معرفی شد.»

سوء‌استفاده معاندان
از کولبران برای آوردن
سلاح جنگی
 دست آخر اینکه، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در آماری که از قاچاق کالا در کشور ارائه کرد، از سوء‌استفاده معاندان از کولبران برای آوردن سلاح جنگی به داخل کشور خبر داد. وی گفت که با وجود همکاری‌های لازم و تعامل با کولبران، تخلفات متعددی وجود دارد که مرزبانی به دنبال راهکار مناسب برای رفع آن است. گودرزی در همین خصوص تعریف کرد: در یکی از مناطق غرب کشور در بازرسی از یک کولبر مشخص شد که ۳۰۰ کلت جنگی با خود وارد کشور کرده است. وقتی از کولبر پرسیدیم چه چیزی حمل می‌کنی اطلاعی نداشت و می‌گفت وسایل برقی. اینکه می‌گوییم قاچاقچیان از کولبران سوء‌استفاده می‌کنند، همین است.
وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در مقابله با اشرار و تروریست‌ها هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. انهدام باندهای سلاح و کشف تعداد 1437 قبضه سلاح جنگی بوده که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. قریب به 30 تن مواد مخدر کشف کرده‌ایم که از این میان مواد مخدر صنعتی بشدت افزایش پیدا کرده است. گودرزی همچنین گفت: در مجموع 87 نفر از اشرار و معاندین که با سلاح قصد ورود به داخل کشور را داشته‌اند به هلاکت رسیده‌اند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳