اخبار

در نامه سه هزار نفر از علمای اهل سنت
به رهبر انقلاب مطرح شد
قدردانی از عملیات وعده صادق2
 سه هزار نفر از علمای اهل سنت کشور در نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مراتب قدردانی و حمایت خود را از عملیات ظفرمند وعده صادق‌2 اعلام کردند.
در این نامه خطاب به رهبر انقلاب آمده است: حال که با زعامت مقتدرانه و حکیمانه حضرتعالی و پس از مدتی خویشتنداری عزتمندانه، با دست توانمند سپاه دلیر پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قلب سرزمین‌های اشغالی در شامگاه دهم مهرماه با آتش خشم ناشی از خشم امت اسلامی و جنود الهی مورد هدف قرار گرفت، قلب داغدار خاندان شهدا، مردم بی‌پناه فلسطین و همه آزادگان عالم تسکینی دوباره یافت و مبارزان نستوه قدس شریف را برای مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی تا پایان عمر ناشریف این ولد نامشروع استکبار جهانی، جانی دوباره و عزمی خستگی‌ناپذیر بخشید. اینجانبان، جمعی از امامان جمعه و جماعت و مبلغان اهل سنت کشور به عنوان خادمان قرآن و معارف اسلامی و رهرو مسیر وحدت و جهاد تبیین، ضمن تقدیر وافر از بیانات روشنگرانه و خطبه‌های دشمن‌شکن حضرتعالی در نمازجمعه اخیر تهران و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای والامقام و پیروی از آن قائد عظیم، مراتب سپاس و امتنان قلبی خود را از عملیات ظفرمند وعده صادق2 سپاه قهرمان و نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب و کودک‌کش به محضر آن رهبر فرزانه و فرماندهان و مجاهدان فی سبیل‌الله اعلام می‌داریم.

محمدرضا عارف در دفتر حزب‌الله در تهران:
آینده در لبنان متعلق به حزب‌الله است
معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران ضمن ادای احترام به شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان مقاومت ابراز داشت: شهادت دبیرکل حزب‌الله، اگر چه ضایعه بزرگی برای جهان اسلام بود و بزرگمردی از مجاهدان تاریخ را از ما گرفت اما مطمئن هستیم نگاه الهی و راه خدایی ایشان با جدیت ادامه می‌یابد. محمدرضا عارف با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان افزود: به لطف خدا مطمئن هستیم که به جای سیدحسن، از میان مجاهدان حزب‌الله، ده‌ها سیدحسن به حزب‌الله تقدیم خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آینده در لبنان متعلق به حزب‌الله است تا بتواند بر رژیم غاصب و ددمنش حاکم بر فلسطین پیروز شود. وی افزود: مردم و مسئولان کشور ما هم که برخاسته از همین مردم هستند، لبنان و فلسطین را مسأله خود می‌دانند و در کنار آنها خواهند بود.

عراقچی: به ماجراجویی جدید اسرائیل پاسخ محکم می‌دهیم
 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر روز گذشته در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند. طرفین در این گفت‌و‌گو بر ضرورت افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان تأکید کردند. وزیر امور خارجه ضمن اشاره به سفر اخیر خود به بیروت، وضعیت مقاومت در لبنان را مطلوب توصیف کرد و بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای رویارویی با حمله احتمالی زمینی ارتش صهیونیستی تأکید کرد. عراقچی تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش تنش و جنگ در منطقه نیست؛ اما از جنگ هم هراسی ندارد و به هر گونه اقدام و ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ محکم و متناسب خواهد داد. طرفین در خصوص ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌ها در باره تحولات منطقه توافق کردند.

شهرام دبیری خبر داد
دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری درمان رزمندگان مقاومت
 معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور از برخی مجروحان لبنانی و کودکان آسیب‌دیده از حملات اخیر رژیم صهیونیستی که برای درمان به تهران اعزام شده‌اند، عیادت و سلام و دعای خیر رئیس‌جمهور را به آنها ابلاغ کرد. شهرام دبیری در عیادت از مجروحان، ضمن پیگیری جزئیات و روند اقدامات پزشکی و درمانی این افراد، در گفت‌وگوی صمیمی با مجروحین و همراهانشان برای آنها آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.  دبیری خاطرنشان کرد: وضعیت و شرایط مجروحان به رئیس‌جمهور انتقال داده خواهد شد و بنا به دستور دکتر پزشکیان، فرآیند درمان مجروحان به صورت مستمر پیگیری خواهد شد.دولت و ملت ایران تا آخر در کنار برادران خود و مقاومت ملت‌های منطقه خواهد ماند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳