ایران در ایران

افزایش قاچاق سوخت در فارس

شیراز- مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه میزان قاچاق سوخت در این استان بالاست، گفت: این استان چون کریدور است، بارانداز قاچاق بین استان‌های شمالی و مرکزی است و نزدیک بودن به بندرعباس و همچنین پایین بودن قیمت باعث افزایش قاچاق سوخت در استان فارس می‌شود. اسدالله طاهری‌حسین‌خانی با بیان اینکه در استان فارس هر هفته شاهد قاچاق سوخت هستیم، افزود: بدون استثنا هر هفته یک یا دو،سه مرتبه قاچاق سوخت در استان کشف می‌کنیم. وی با بیان اینکه بازرسی‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس به صورت هفتگی انجام می‌شود، افزود: یکی از اصلی‌ترین معضلاتی که در استان با آن مواجه هستیم این است که پالایشگاه شیراز گنجایش تأمین سوخت استان فارس را ندارد، به همین دلیل به صورت روزانه سوخت مصرفی استان را به وسیله تانکر از استان‌های دیگر تأمین می‌کنیم.

 

۲۵۰ شهر بدون کتابخانه

کاشان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در کشور گفت: ۲۵۰ شهر بدون کتابخانه در کشور داریم. مهدی رمضانی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها بهره‌بردار و نه سازنده کتابخانه است، اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 300 کتابخانه در کشور در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته کتاب حدود 15 کتابخانه به این مجموعه اضافه ‌شود. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از هفته کتاب تا پایان سال بیش از 30 پروژه افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد؛ در حالی که یکی از اقدامات در نظر گرفته شده کتابخانه سیار است و مسیری در این زمینه ریل‌گذاری شده است که شرکت‌های خودروسازی نیز بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 

ممنوعیت ورود اتباع افغانستان
به اردبیل

اردبیل - فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ما در حال حاضر اتباع غیرمجاز یا افغانستانی حاضر در استان اردبیل نداریم و به هیچ وجه ورود اتباع غیرمجاز و افغانستانی به استان اردبیل وجاهت قانونی ندارد. سردار جواد تقوی اظهار داشت: استان اردبیل نه تنها استان خشن نیست بلکه آمار نزاع و درگیری در این استان همچنان کاهشی است و در نرخ وقوع نزاع و درگیری نیز در جایگاه 12 بین استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳