اخبار

عملیات استشهادی
در سرزمین اشغالی با دو کشته
روز گذشته منابع عبری از وقوع تیراندازی در پایانه مرکزی شهر بئر‌السبع در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع اعلام کردند، در این عملیات، دو نظامی گارد مرزی کشته و 13 نفر دیگر نیز زخمی شدند. حال 2 نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این عملیات از طریق تیراندازی و حمله با سلاح سرد در ۳ نقطه مختلف در پایانه مرکزی بئرالسبع انجام شده است. مجری عملیات نیز که جوانی ۲۹ ساله به نام احمد سعید سلیمان العقبی از ساکنان روستایی در منطقه النقب است، به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده است.

خودسوزی یک امریکایی
در اعتراض به جنایات اسرائیل
یک روزنامه‌نگار به نام ساموئل منا، در خیابان‌های منتهی به کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی، همزمان با برگزاری تظاهراتی به نام «یک سال نسل‌کشی در غزه»، اقدام به خودسوزی کرد. این روزنامه‌نگار در حالی که دستش آتش گرفته بود، فریاد می‌زد «فلسطین را آزاد کنید»، «من یک روزنامه‌نگار هستم و شرمنده‌ام» و «ما اطلاعات نادرست منتشر کردیم.» او همچنین گفته:«۱۰ هزار کودک غزه در جنگ دست‌وپای خود را از دست‌ داده‌اند، من دست چپ خود را برای آنها می‌دهم.»

اکثر صهیونیست‌ها قصد بازگشت
به شهرک‌های نزدیک غزه را ندارند
نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی حاکی از عدم آمادگی صهیونیست‌ها برای زندگی در شهرک‌های نزدیک به نوار غزه حتی بعد از پایان یافتن جنگ در این منطقه است. بر اساس این گزارش، ۸۶ درصد از صهیونیست‌ها آمادگی زندگی در این منطقه را ندارند. لازم به ذکر است، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند، نتایج نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی پژوهشکده صهیونیستی قنطار بیانگر آن است که یک چهارم ساکنان اراضی اشغالی طی یک سال گذشته به فکر ترک این منطقه بوده‌اند. در همین خصوص شبکه صهیونیستی کان گزارش داد، آمار مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی به صورت واضحی حتی قبل از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی افزایش یافته  است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳