اخبار

عارف در جلسه کارگروه مشترک
دولت و قوه قضائیه مطرح کرد
راهبرد وفاقِ دولت باید در همگرایی
با سایر قوا نمود پیدا کند
جلسه کارگروه مشترک دولت و قوه قضائیه روز گذشته به میزبانی معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه، محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور، صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه، ابراهیم زادگان رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه، الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت برگزار شد.
 
نگاه مشفقانه برای یافتن پاسخ مسائل
محمدرضا عارف در این جلسه تأکید کرد: همدلی و وفاق راهبرد اصلی دولت است و این مهم باید در همگرایی و همصدایی با سایر قوا نمود پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر در موضوعی اختلاف یا مسأله‌ای حل نشده پیش آید، ابتدا باید نظرهای کارشناسی دو قوه حل شده و سپس با محوریت حل مسأله و ایجاد همصدایی و امید آفرینی دنبال شود و نتیجه اقدام مثبت و کار انجام یافته به مردم اطلاع‌رسانی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: فهم مشترک می‌تواند بسیاری از سوء تفاهم‌ها را به توافق نزدیک کند و هرجا جلسات مشورتی با نگاهی مشفقانه برگزار شده نتیجه‌اش سرعت در یافتن پاسخ و ایجاد امید آفرینی در مردم بوده است.
 
اقدامات دستگاه قضا
در مسیر کمک به دولت است
عارف با تمجید از مشی همدلانه رئیس قوه قضائیه در تعامل با دولت وفاق ملی گفت: به یقین حل مشکلاتی چون رفع ناترازی‌ها و برخی نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی بدون همکاری قوا بویژه قوه قضائیه امکانپذیر نیست و امیدواریم در ماه‌های پیش رو نتایج اقدام‌های همگرایانه را به سمع و نظر مردم در قالب «خبرهای خوب» برسانیم.
معاون اول قوه قضائیه نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه اقدامات دستگاه قضا در مسیر کمک به دولت برای اداره بهتر کشور است، گفت: حداکثر توان مجموعه‌های قضایی در حمایت از دولت به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم به کار گرفته خواهد شد.
همچنین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای به منظور افزایش تعامل رسانه‌ای دو قوه تشکیل و جلسات آن به صورت منظم برگزار شود.
 
سید حسن خمینی:
بازدارندگی به قدرت است
 به لبخند نیست
سید حسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سؤالی در رابطه با عملیات وعده صادق۲، تصریح کرد: بازدارندگی به قدرت است و به لبخند نیست. من موافق هرگونه مذاکره‌ای هستم اما این را بدانید که دستکش‌های مخملی بازوان چدنی دارد.
اگر دست شما چدنی نباشد، در دست مخملی له می‌شود. کار آقای عراقچی هم بسیار شجاعانه و قابل تقدیر بود و حتی کار آقای پزشکیان که سوار هواپیما شد و به قطر رفت هم شجاعانه و ارزشمند بود. شجاعت یک مقوله بسیار مهمی است.
وی افزود: بازدارندگی ما باید اقتصادی باشد و باید قدرت اقتصادی خودمان را هرچه بیشتر بالا ببریم و رضایتمندی مردم بالا برود. به نظرم وقت آن است که بازدارندگی نظامی ما یک سطح بالا برود. در این شرایط لازم است که ما بازدارندگی‌مان را بالاتر ببریم.
بازدارندگی جمهوری اسلامی باید در همه موارد باشد و یکی از موارد بسیار مهم آن این است که مردم باید پشتیبان سیاست‌های کلی جامعه در این مسأله باشند.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور خبر داد
برگزاری نخستین همایش ملی
«وفاق ملی»
معاون راهبردی رئیس‌جمهور از برگزاری نخستین همایش ملی وفاق ملی از سوی این معاونت در همکاری با نهاد ریاست جمهوری خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در اجرای دستور ریاست محترم جمهوری در حکم انتصاب معاون راهبردی و به منظور تبیین و ترویج گفتمان دولت چهاردهم، نخستین همایش ملی وفاق ملی توسط معاونت راهبردی در همکاری با نهاد ریاست جمهوری، اعضای دولت چهاردهم، اندیشکده‌ها و جامعه مدنی برگزار خواهد شد.»
این همایش شامل محورهایی همچون «ابعاد و مؤلفه‌های مفهومی وفاق ملی»، «نسبت گفت‌وگو، مذاکره و وفاق ملی»، «ابزارهای مصالحه برای حل مسأله»، «اقتضائات تقویت سیاست توافق‌گرا و افول سیاست ستیز» و «مدل‌های طراحی و تحقق توافق برد - برد» است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳