اخبار

وزیر آموزش و پرورش:
معلمان مهم‌ترین رکن تحقق اهداف هستند
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم باانگیزه و برخوردار از صلاحیت‌های لازم، جای همه نداشته‌های ما را پر می‌کند. مسئولیت معلم بسیار ارزشمند و سنگین است چراکه خدا بالاترین و سخت‌ترین مأموریت را به پیامبر اسلام(ص) داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی در آیین استقبال از نودانشجو‌معلمان اظهار کرد: معلمان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت و مهم‌ترین رکن تحقق اهداف هستند.  وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بستر شکل‌گیری این مأموریت، آموزش و پرورش و سکاندار آن معلم است، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم که خودمان را با نیت‌های الهی آماده کنیم. یک معلم موفق معلمی است که همه صلاحیت‌های علمی را دارا باشد تا بتواند به عنوان الگو عمل کند.  کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بهترین دانش‌آموزان برتر علمی و پرورشی را در خود جای داده است، گفت: تلاش می‌کنیم دغدغه‌های رهبری را در رابطه با این دانشگاه پاسخ دهیم.  وی ادامه داد: کوشش خواهیم کرد که استانداردهای دانشگاه را در حد انتظار فراهم کنیم و بهترین استادان را در اختیار این دانشگاه قرار دهیم. دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است.

تفاهمات ایران و ژاپن در حوزه سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تأکید کرد.
 محمدرضا ظفرقندی روز یکشنبه در دیدار با تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران در ستاد وزارت بهداشت گفت: روابط اقتصادی، فرهنگی و سلامتی ایران با ژاپن قدیمی و قابل توجه است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران و ژاپن همچنین می‌توانند در زمینه غربالگری بیماری‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند، تصریح کرد: سرطان پستان در ایران و سرطان مری در ژاپن شایع هستند و می‌توان با تشکیل کارگروه مشترکی به تبادل علمی و عملی در زمینه مهار سرطان‌ها بویژه این دو سرطان پرداخت.