دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

«تأثیر معدل در کنکور» اصلاح می‌شود اما لغو نمی‌شود

 دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان از مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور راضی هستند، گفت: این مصوبه تغییر نخواهد کرد، اما اصلاحات آن در دستور کار شوراست.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع خبرنگاران در مراسم استقبال از نومعلمان درباره نارضایتی دانش‌آموزان نسبت به تأثیر امتحانات نهایی در کنکور، گفت: ما درباره مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، تحقیق میدانی انجام داده‌ایم و بسیاری از دانش‌آموزان از موضوع راضی هستند و در سفری که دیروز نیشابور و مشهد بودم بسیاری از دانش‌آموزان خواستار این شدند که این مصوبه شورا را تغییر ندهید، زیرا تازه با کتاب و معلمان ارتباط برقرار کردیم.
وی با بیان اینکه آزمون نهایی و مصوبه شورا نیازمند اصلاح است، افزود: تحقیق میدانی از خانواده‌ها در حال انجام است؛ مرکز پژوهش‌های مجلس، جهاد دانشگاهی تحقیقی انجام داده و با کمک آموزش و پرورش برای خانواده‌ها نیز تحقیقی انجام می‌شود تا مجموع آرا و نظرات را ببینیم و اگر لازم است اصلاحیه انجام دهیم، به هر حال در عین اینکه تعلیم و تربیت کشور باید رشد کند، نباید فشار بیش از حد هم به دانش‌آموزان وارد کنیم.
خسروپناه با بیان اینکه اینها بچه‌های ما هستند و قرار است رشد علمی کنند و با یک روش اعتدالی پیش بروند، ادامه داد: اصلاحاتی قرار است در دستور جلسه شورا باشد و حدود یک‌ماه دیگر در شورا این بحث را مطرح می‌کنیم. وی با بیان اینکه بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد، اما تأثیر قطعی لغو نمی‌شود، ادامه داد: این قطعی است و هیچ تغییری نمی‌کند، فقط در بعضی پایه‌ها اصلاحاتی صورت می‌گیرد، اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند و اعضا باید
رأی دهند.
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مصوبه از شورا ست و فقط اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی می‌توانند مصوبه را تغییر دهند، گفت: در بحث اجرا، باید مشکلات اجرا را حل کنیم. سال دوم که مصوبه اجرا شد، مشکلات از سال اول کمتر شد و سال سوم بهتر خواهد شد.
خسروپناه گفت: با امکانات و فناوری‌های پیشرفته که سازمان سنجش خریداری کرده، بسیار به آموزش و پرورش در اجرایی کردن دقیق‌تر کمک می‌کند.