حوادث جهان

 هندوستان
مرگ 7 عضو یک خانواده در آتش‌سوزی
آتش‌سوزی بزرگ در داخل ساختمانی در ایالت «مهاراشترا» هند، جان دست‌کم ۷ نفر از جمله ۲ کودک را گرفت.  به گزارش خبرگزاری شینهوا، در این حادثه آتش‌سوزی که اوایل یکشنبه رخ داد، چند نفر دیگر نیز زخمی شدند و همه قربانیان اعضای یک خانواده هستند. آتش‌سوزی در داخل یک ساختمان دو طبقه شامل یک مغازه در طبقه همکف و یک واحد مسکونی در طبقه اول رخ داد. گفته می‌شود که قربانیان در هنگام وقوع حریق خواب بوده‌اند.
 تاکنون گزارشی در مورد علت وقوع این حادثه منتشر نشده است.
 
مصر
8 کشته در تصادف جاده‌ای
 تصادف جاده‌ای در استان قنا، در جنوب مصر، هشت کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت. به گزارش الجزیره، بر اساس این گزارش، حادثه در جاده قنا- سهاق رخ داده و در این حادثه، راننده کنترل خودرو را از دست داده و موجب واژگونی آن شده است. مصر نرخ بالایی از تصادفات رانندگی را دارد. بر اساس آمار رسمی، تصادفات جاده‌ای در این کشور در سال ۲۰۲۳ جان ۵۸۶۱ نفر را گرفته است.
 
افغانستان
7 زن و کودک قربانی  سقوط خودرو به دره
  سقوط یک خودروی سواری به دره‌ای در استان نورستان در شرق افغانستان، ۷ زن و کودک را به کام مرگ کشاند. به گزارش شینهوا، غلام رحمان حیدری، سخنگوی پلیس این استان گفت: این رویداد پس از سقوط خودرو به دره در ولسوالی دوآب این استان رخ داد که در نتیجه هفت مسافر در محل کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.