از گوشه و کنار ایران

مرگ 3 سرنشین در برخورد پراید و پیکان
برخورد یک دستگاه سواری پیکان با یک خودروی پراید در محور فومن به ماسوله 3 کشته برجا گذاشت.سرهنگ «جاور صفاری» رئیس پلیس راه استان گیلان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تصادف در محور فومن به ماسوله «روستای کمادل»، بلافاصله مأموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند. با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه سواری پیکان که از مسیر فومن به ماسوله در حال تردد بوده با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرده است. در این حادثه راننده 51 ساله سواری پیکان در محل حادثه فوت کرد و سرنشین دیگر پیکان که مردی 71 ساله بود و راننده 57 ساله پراید بشدت مجروح و توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند، اما با توجه به شدت تصادف راننده پراید و سرنشین پیکان نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.به گزارش پلیس، ‌علت وقوع این حادثه تجاوز به چپ راننده پیکان اعلام شد.
 
دستگیری متهم اصلی مرگ 9 گیلانی با مشروب تقلبی
متهم اصلی پرونده مرگ ۹ نفر از شهروندان بر اثر مسمومیت ناشی از سوء مصرف متانول در استان تهران دستگیر شد.سردار حسین حسن‌پور جانشین فرمانده انتظامی گیلان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مسمومیت ۳۷ نفر از شهروندان گیلانی و فوت ۹ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از سوء مصرف متانول، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با شروع تحقیقات ۳ متهم در این پرونده در شهرستان رشت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و کارآگاهان پلیس آگاهی سرنخی از متهم اصلی این پرونده به دست آورده و با دریافت نیابت قضایی برای دستگیری وی به استان تهران عزیمت کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: کارآگاهان آگاهی با زیر نظر گرفتن شبانه‌روزی محل تردد متهم، وی را عصر شنبه 14 مهر با همکاری مأموران انتظامی استان تهران دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به شهرستان رشت منتقل کردند.
 
کارگر راهداری قربانی بی‌احتیاطی راننده نیسان
 یک کارگر راهداری در محور جاده‌ای شهرستان تالش به آستارا پس از برخورد با خودروی نیسان جان خود را از دست داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، این راهدار در محور جاده‌ای تالش به آستارا در محدوده «بقعه بابا اسماعیل تالش» هنگام عملیات راه‌سازی و علف‌زنی بر اثر برخورد خودروی نیسان با او و جراحات وارده در محل جان خود را از دست داد. وی «اسلام شرری» نام داشت و از کارگران راهدار طرف قرارداد با اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده آستارا بود. علت اولیه این حادثه بی‌احتیاطی و توجه نکردن راننده خودروی نیسان به جلو اعلام شده است.

معمای قتل دو جوان در دشت ذهاب
 اجساد دو پسر ۲۰ و ۲۲ ساله که با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند در نزدیکی روستای الیاسی شهرستان سرپل ذهاب کشف شد.سرهنگ نوذر نظری فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب در
 این باره گفت: عوامل انتظامی شهرستان سرپل ذهاب در پی دریافت خبر قتل ۲ جوان در دشت‌ ذهاب بلافاصله به همراه دادستان عمومی و انقلاب در محل حاضر شدند. مأموران با حضور در صحنه با اجساد ۲ جوان با هویت معلوم و اهل روستای الیاس محمود از توابع این شهرستان مواجه شدند که هر کدام با شلیک چندین گلوله به قتل رسیده بودند.فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: بر اساس دستورات قضایی صادر شده، بررسی‌های فنی توسط تیم آگاهی پلیس شهرستان و یک تیم اعزامی از استان کرمانشاه و همچنین موضوعات فنی توسط تیم کارشناسی سلاح و مهمات در دست اقدام است. همچنین بررسی‌های فنی و کارشناسی برای شناسایی و دستگیری سریع مجرمان توسط تیم پلیس آگاهی درحال انجام است. پلیس شهرستان به صورت شبانه‌روزی در تلاش است که هرچه سریعتر عامل یا عاملان قتل این ۲ جوان را شناسایی و دستگیر کند.

واژگونی مرگبار اتوبوس در جاده اهواز
  واژگونی اتوبوس در محور شوش - اهواز یک کشته و 14 مصدوم برجا گذاشت.وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲:۳۹ بامداد یکشنبه، گزارش واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۳۰ محور شوش - اهواز در روستای بروایه البوثنوان به مرکز هماهنگی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.وی با اشاره به اعزام سه تیم امدادی به محل حادثه گفت: یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد و ۱۴ نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنان به کمک امدادگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.علت حادثه از سوی پلیس راه در دست بررسی است.