اخبار

افزایش صادرات دارو

گمرک ایران اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۴۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع دارو به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار صادر شد که افزایش ۱۵ درصدی در وزن و ۱۹.۷ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد. بنابراین گزارش، شرکت‌های دارویی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مجموع ۵۴ هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار انواع دارو به کشور وارد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۳.۷۶ درصد کاهش و از نظر ارزش ۴.۵ درصد افزایش داشته است.
این گزارش درباره صادرات شرکت‌های دارویی نیز نشان می‌دهد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ هم واردات این شرکت‌ها از کل واردات کشور در مجموع حدود ۳۰ صدم درصد از وزن و ۳.۴۱ درصد از ارزش بوده است.

 

کاهش نرخ بهره
بین بانکی

براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته دوم مهرماه با کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۳ درصد رسید. داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته دوم مهرماه ماه سال‌جاری، حاکی از کاهش ۰.۰۱ درصدی نرخ سود بین بانکی در چهارشنبه، ۱۱مهرماه است. براین اساس نرخ سود بین بانکی در پایان هفته اول مهرماه از ۲۳.۷۴ به ۲۳.۷۳ درصد در پایان هفته دوم مهرماه رسید.  مطابق آمارهای بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته ابتدای شهریور ۲۳.۷ درصد بود که در هفته دوم با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۲۳.۷۱ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی در نیمه نخست سال‌جاری بود.

 

آغاز ترخیص اتوبوس‌های وارداتی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز روند ترخیص و تحویل اتوبوس‌های شهری وارداتی پس از سه سال معطلی در بندر شهید رجایی با اقدام و پیگیری دستگاه قضایی خبر داد. مجتبی قهرمانی افزود: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر واردات ۴۳ دستگاه اتوبوس شهری و بیش از سه سال معطلی آنها در بندر شهید رجایی بندرعباس، بیستم شهریور ماه امسال با صدور دستور ویژه قضایی از ادارات استاندارد، بنادر و دریانوردی، گمرکات و اموال تملیکی خواسته شد ضمن پیگیری سریع موضوع، برای تعیین تکلیف و ترخیص این اتوبوس‌ها با توجه به نیاز مبرم ناوگان حمل‌و‌نقل شهری اقدام کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳