اخبار

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد
رفع‌اثر و ترخیص خودروهای توقیفی بخاطر پیامک‌های طرح ناظر یک حوزه حجاب
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷پلیس از رفع‌اثر و ترخیص خودروهای توقیفی طرح ناظریک به مناسبت هفته پلیس خبر داد.  سردار عباسعلی محمدیان با حضور در میز خدمت پلیس در مرکز ۱۹۷، ضمن تبریک هفته فراجا گفت: در هفته فراجا، من به همراه جمعی از رؤسای پلیس تخصصی، به مرکز نظارت همگانی پلیس(۱۹۷) آمدیم تا با مردم از نزدیک ارتباط برقرار کنیم و جویای مشکلات آنها شویم. محمدیان گفت: عمده دلیل مراجعه مردم به این مرکز، به خاطر پیامک‌هایی بود که در طرح ناظر یک - طرح‌ پلیس در حوزه حجاب و عفاف - برای شهروندان ارسال شده بود و به مناسبت هفته فراجا، دستور رفع اثر یا ترخیص تمام این خودروها صادر شد. وی افزود: سایر مراجعات مردم به خاطر ارتباط با مسئولین رده های مختلف  یا پیگیری پرونده‌های سرقت خود بود که هنوز به نتیجه نرسیده بود.

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم هشدار داد
از آسیب‌های چشمی تا مرگ
رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: بسیاری از افراد با فرض اینکه با گذشت زمان نشانه‌های مسمومیت با متانول کمتر می‌شود در همان ساعات اولیه به مراکز پزشکی مراجعه نمی‌کنند که این کار با خطرات جدی از جمله آسیب‌های چشمی، کوری، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ همراه است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شاهین شادنیا درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل‌های سمی اظهار کرد: اغلب موارد، افرادی هستند که به بهانه تفریح، اقدام به مصرف مشروبات دست ساز و سمی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در کشور ما تولید و واردات مشروبات الکلی ممنوع است، افزود: الکل‌هایی که به صورت دست‌ساز تولید و یا به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند زمینه‌ساز بروز مسمومیت‌های خطرناک می‌شوند و نکته مهم درباره الکل‌های سمی این است که هر فردی که از این مشروبات استفاده کند، دچار مسمومیت می‌شود. این متخصص با بیان اینکه به طور کلی مصرف بیشتر از حد مشروبات الکلی حاوی اتانول (الکل اتیلیک) با نشانه‌هایی همراه است، گفت: اختلال تعادل، ناهماهنگی بین فعالیت‌های عضلانی و مغزی، پرخاشگری، خواب آلودگی و یا افت قندخون از نشانه‌های مصرف این مشروبات الکلی است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳