حوادث جهان

بوسنی و هرزگوین
19 کشته در سیل و بارش‌های شدید
  جاری شدن سیل ناشی از بارش شدید باران در بوسنی و هرزگوین دست‌کم 19 کشته برجا گذاشت.
 به گزارش شبکه الجزیره، مقامات محلی بوسنی و هرزگوین اعلام کردند، در حوادث مرتبط با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از این کشور، دست‌کم 19 تن جان خود را از دست داده‌اند که وزارت امور داخلی بوسنی تأیید کرد تاکنون ۱۶ نفر از جمله یک نوزاد در شهرداری جابلانیکا جان باخته‌اند. علاوه بر این، خدمات حفاظت مدنی بوسنی مرگ سه نفر را در فوینیکا، در حدود ۵۰ کیلومتری شهر سارایوو، پایتخت این کشور تأیید کرده است. مقامات محلی همچنین اعلام کردند، عملیات جست‌وجو و نجات سایر حادثه‌دیدگان ادامه دارد. از آنجا که خسارت‌های جدی در شهرهای آسیب دیده از سیل رخ داده است، ارتش نیز در تلاش‌های جست‌و‌جو و نجات مشارکت دارد. برخی از خانه‌ها بر اثر رانش زمین به ویرانه‌ تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد این بدترین سیل بوسنی و هرزگوین از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بوده است، زمانی که بیش از ۲۰ نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

 

سودان
سیل 226 هزار سودانی را آواره کرد
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد واکنش‌های امدادی به سیل ویرانگری که تاکنون بیش از ۸۹۰ هزار نفر را در سودان جنوبی تحت تأثیر قرار داده، افزایش داده است.به گزارش خبرگزاری شینهوا،  آژانس امدادرسانی سازمان ملل در به روزرسانی بیانیه منتشر شده در «جوبا»، پایتخت سودان جنوبی اعلام کرد سیل تاکنون حدود ۲۲۶ هزار نفر را در ۴۲ منطقه آواره کرده است.به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، سودان جنوبی با سیل بی‌سابقه‌ای مواجه است و پیش‌بینی‌ها، بارش‌های بالاتر از میانگین، طغیان رودخانه ها و سیل‌های شدید را نشان داده است.این آژانس گفت دسترسی فیزیکی به مناطق آسیب دیده به دلیل جاده های آسیب دیده و صعب العبور، همچنان یک چالش است.

 

مالزی
شکار تمساح قاتل
 یک تمساح 5 متری در منطقه ساراواک در شمال غربی مالزی که گمان می‌رود دختری 6 ساله به نام سسیلیا را بلعیده باشد، شکار و کشته شد. در شکم این حیوان دندان‌های انسان، استخوان‌ها و چند سکه پیدا شده است. طبق گزارش‌ها، بستگان سسیلیا شاهد بودند که او هنگام شنا در رودخانه مورد حمله یک تمساح قرار گرفت و به زیر آب کشیده شد. مقامات پلیس اعلام کردند که در پی این حادثه دو تمساح شکار شدند. بقایای انسانی یافت شده در بدن یکی از این تمساح‌ها در آزمایشگاه در حال بررسی است و نتایج این تحقیقات هنوز منتشر نشده است.

 


هندوستان
مرگ 10 کارگر در تصادف دو کامیون
 بر اثر برخورد یک کامیون حمل بار با یک وانت در شمال ایالت اوتار پرادش هند 10 نفر کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش ایندیاتودی، پلیس روز شنبه اعلام کرد: این تصادف در جاده جی تی در منطقه میرزامراد، در حدود ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی لاکنو، پایتخت اوتار پرادش رخ داد. یکی از مقامات ارشد پلیس گفت: یک کامیون باری که از کنترل راننده خارج شده بود، با یک کامیون حامل ۱۳ کارگر که از کار ساختمانی در منطقه بهادوهی بازمی‌گشتند، از پشت برخورد کرد. از ۱۳ سرنشین وانت، ۱۰ نفر در دم جان باختند و 3 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند. پلیس با تشکیل پرونده، دستور تحقیقات برای مشخص شدن علت این تصادف را صادر کرده است.
 

 

ترکیه
تصادف کشتی غول پیکر در تنگه بسفر
 شبکه تلویزیونی محلی NTV روز شنبه گزارش داد که دو کشتی باری در تنگه بسفر استانبول، یکی از شلوغ‌ترین آبراه‌های جهان که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند، با یکدیگر برخورد کردند.
به گزارش شینهوا، بر اساس این گزارش، این حادثه در نزدیکی منطقه اوسکودار در سمت آسیایی شهر زمانی رخ داد که یک کشتی ۸۰ متری که از باتومی گرجستان به سمت عربستان سعودی حرکت می‌کرد با یک کشتی ۱۸۰ متری که از اسپانیا به سمت باتومی حرکت می‌کرد، برخورد کرد. در پی این برخورد، یدک‌کش‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. وزارت حمل‌ونقل و امور زیربنایی اعلام کرد: این حادثه فقط خسارت مادی به کشتی‌های درگیر وارد کرد که به منطقه لنگرگاه اهیرکاپی کشیده شده‌اند. علت این برخورد هنوز مشخص نیست و گارد ساحلی در حال بررسی هرگونه سهل‌انگاری احتمالی در مورد آن است.
 

 


پاکستان
مرگ دلخراش میهمانان عروسی در سقوط به دره
 یک اتوبوس حامل میهمانان عروسی در جنوب غربی پاکستان، در منطقه کویته، مرکز ایالت بلوچستان، پس از ترکیدن لاستیک به دره‌ای سقوط کرد. این حادثه جان ۷ نفر را گرفت و ده‌ها نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.به گزارش شینهوا، وسیم بیگ، هماهنگ کننده رسانه‌ای وزارت بهداشت ایالت بلوچستان روز شنبه گفت، این حادثه زمانی رخ داد که اتوبوس حامل میهمانان عروسی به داخل یک دره عمیق در نزدیکی منطقه کویته، مرکز ایالت بلوچستان سقوط کرد و 7 نفر در محل کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.
این مقام مسئول با بیان اینکه وضعیت اکثر مجروحان وخیم گزارش شده است، گفت: در این حادثه ناگوار زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند. بر اساس تحقیقات اولیه، این حادثه زمانی رخ داد که خودرو به دلیل ترکیدگی لاستیک از جاده منحرف شد.در پی این حادثه، تیم‌های پلیس و امدادی با حضور در محل، مجروحان را به بیمارستان‌های اطراف منتقل کردند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و یک - ۱۵ مهر ۱۴۰۳