از گوشه و کنار ایران

دستگیری 3 داعشی قبل از عملیات تروریستی در نوشهر
فرمانده انتظامی نوشهر از دستگیری سه عضو گروه تکفیری-تروریستی داعش در این شهرستان خبر داد. سرهنگ علی‌اکبر درویشی گفت: این گروه تروریستی داعش قصد داشتند در یک مجموعه گردشگری پرتردد در شهر بندری نوشهر عملیات تروریستی انجام دهند که به تازگی با تلاش نهادهای امنیتی در مجموعه معاونت‌های تخصصی پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
 
 صیادان متخلف شیرین‌دره شکار شدند
صیادان غیرمجاز ماهی در سد شیرین‌دره خراسان‌شمالی دستگیر شدند.حمید فخرانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی گفت: مأموران هنگام گشت و کنترل صبحگاهی در حوزه سد شیرین‌دره با ۸ ماهیگیر متخلف بدون مجوز روبه‌رو شدند که آنها با ۷ دستگاه قلاب ماهیگیری، بیش از ۱۰۰ متر تور ماهیگیری، ۷ قطعه ماهی زرد پر و… دستگیر شدند.وی افزود: تعداد ۵ نفر از این متخلفان غیربومی بودند که با قلاب و بدون کسب مجوز قانونی در حال صید دستگیر شدند.
 
2 کارگر در واژگونی تراکتور جان باختند
 بر اثر واژگونی یک دستگاه تراکتور حامل کارگران کشاورزی در محور روستای «مورپهن» بخش سده شهرستان اقلید، ۲ نفر جان خود را از دست داده و۱۱ نفر زخمی شدند.محسن رضایی، رئیس اورژانس شهرستان اقلید به خبرنگاران گفت: بر اثر برخورد تریلر با یک دستگاه تراکتور و واژگونی آن در جاده منتهی به روستای مورپهن بخش سده شهرستان اقلید، ۲ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم و۲ نفر از مصدومان برای ادامه درمان با ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان ولی‌عصر(عج) اقلید منتقل و بستری شدند.سرهنگ فریدونی، رئیس پلیس راه اقلید هم علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل تراکتور اعلام کرد و گفت: وسایل کشاورزی از جمله تراکتور برای حمل مسافر نیست و این امر غیرقانونی است.
 
مرگ میش وحشی در برخورد با خودرو
یک رأس میش وحشی ماده بر اثر برخورد با خودرو در جاده منطقه حفاظت شده قمصر تلف شد. الهیار دولتخواه، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کاشان گفت: این حادثه ساعت یک بامداد شنبه رخ داد و این حیوان وحشی در حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک بر اثر برخورد با خودروی عبوری دچار حادثه شد. یکی از اهالی منطقه که این حادثه را مشاهده کرده بود با اداره محیط‌زیست شهرستان کاشان تماس گرفت و نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام شدند. این میش وحشی در زمان حضور نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست زنده بود اما در حین انتقال برای مداوا به‌ دلیل شدت جراحت تلف شد.دولتخواه گفت: با وجود نصب تابلوهای هشدار در نزدیکی محل حادثه، به‌ علت سرعت زیاد خودروهای عبوری این حادثه اتفاق افتاده و سبب از دست رفتن این گونه ارزشمند حیات وحش و خسارت به تنوع زیستی منطقه شده است.
 
 4 عضو یک خانواده قربانی واژگونی تیبا شدند
واژگونی مرگبار خودروی تیبا در محور راور-دیهوک، 4 عضو یک خانواده را به کام مرگ کشاند و یک مجروح بر جا گذاشت.
دکتـــر سیـــد محمــد صابری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به دنبال واژگونی سواری تیبا در کیلومتر 130 محور راور-‌دیهوک، دو گروه فوریت‌های پزشکی به محل حادثه رفته و دریافتند در این حادثه 3 زن ۲۳ تا ۹۰ ساله و یک کودک 6 ماهه که از شهرستان کوهبنان در شمال کرمان در حال سفر به مشهد مقدس بودند، به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند. یک جوان 27 ساله هم در این سانحه رانندگی مجروح شده که بعد از رهاسازی و دریافت اقدامات درمانی مناسب، به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) راور منتقل شده است.سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی، علت حادثه را بی‌توجهی به جلو ناشی از خواب‌آلودگی راننده اعلام کرد.
 
سقوط مرگبار 5 نفر هنگام گردوچینی در همدان
همزمان با آغاز فصل برداشت گردو از باغ‌های استان همدان از بیستم شهریور تا چهاردهم مهرماه، پنج نفر به علت سقوط از درخت گردو جان باختند و ۱۳۵ نفر نیز مصدوم شدند.
محمدرضا شکوهی، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان گفت: شهرستان تویسرکان قطب گردوی کشور با ۵۹ مصدوم و سه فوتی بیشترین تعداد مصدوم و فوتی را در استان به خود اختصاص داده است.
پس از شهرستان تویسرکان، بیشترین مصدومان سقوط مربوط به شهرستان همدان با ۳۱ نفر است.رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان همدان ادامه داد: همچنین شمار مصدومان ناشی از سقوط از درخت گردو در ملایر ۲۲ نفر، رزن 7 نفر، شهرستان بهار ۲ نفر و کبودرآهنگ یک نفر است. ۱۳ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در نهاوند مصدوم شدند و ۲ نفر به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.شکوهی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از حادثه سقوط از درخت گردو به باغداران توصیه می‌شود از افراد توانمند و باتجربه برای گردو‌تکانی استفاده کرده و از به‌کارگیری افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالخورده و معتاد به مواد مخدر پرهیز کنند.
 
تصادف اتوبوس شهری با 7 خودرو در مشهد
برخورد اتوبوس درون‌شهری با هفت دستگاه خودرو در مشهد منجر به آسیب‌دیدگی پنج نفر شد.عباس اتحادی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: این حادثه ظهر جمعه رخ داد و اتوبوس خط تندرو مسیر «۴» در بلوار «پیروزی» با هفت دستگاه خودروی سواری برخورد کرد. پنج نفر از سرنشینان خودروها در این حادثه آسیب دیدند که همگی پس از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند. به مسافران اتوبوس آسیبی وارد نشده است و ما پیگیر زوایای علت این تصادف هستیم.
 
دزد دوچرخه در زندان
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری سارق حرفه‌ای ۱۰ دستگاه دوچرخه و ۲ نفر مالخر در این شهرستان خبر داد.سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه طی هفته‌های اخیر در سطح شهرستان زنجان پیگیری موضوع در دستور کار واحد تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت. مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ سبزه‌میدان با تلاش مستمر و بی‌وقفه انجام تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مدار بسته در صحنه‌های وقوع سرقت، هویت سارق این دوچرخه‌ها را شناسایی و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند. سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به سرقت ۱۰ دستگاه دوچرخه اعتراف کرد که با راهنمایی او همه دوچرخه‌ها از ۲ نفر مالخر کشف و سارق با نظر مقام قضایی به همراه این مالخران روانه زندان شدند.