دستگیـری سارقــان سابقه دار خـودرو در شهــــــرری

گروه حوادث/  سارقان سابقه‌دار که با خودروی پلاک‌ مخدوش در محل‌های بدون دوربین مداربسته درِ خودروها را تخریب و محتویات داخل و قطعات خودرو را سرقت می‌کردند در شهرری دستگیر شدند.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت لوازم و محتویات خودرو در محدوده کهریزک، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران تجسس کلانتری 170 این فرماندهی قرار گرفت. در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری پراید با پلاک‌های مخدوش و سوء‌استفاده از تاریکی هوا و محل‌های بدون دوربین مداربسته، در فرصت مناسبی درِ خودرو را تخریب و به سرقت محتویات داخل و در مواقعی به بازکردن لاستیک و قطعات خودروها اقدام می‌کردند.
 فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: عوامل کلانتری کهریزک با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی و پوشش‌دهی نقاط جرم‌خیز در نهایت در پنجم مهر یک دستگاه خودروی پراید را مشاهده کردند که با پلاک‌ مخدوش در حال پرسه زنی است که برای بررسی، دستور ایست صادر شد ولی راننده خودرو به‌محض مشاهده پلیس متواری و عملیات تعقیب و گریز آغاز شد.
 وی ادامه داد: بلافاصله با انجام هماهنگی لازم یک تیم عملیاتی به موقعیت اعزام شد و پس از طی مسافتی خودرو را متوقف کرد و قبل از فرار راننده و سرنشین، آنها را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند و در بازدید از خودرو دو عدد لاستیک، تعدادی جک خودرو، حدود 5 دستگاه ضبط خودرو، تعدادی جعبه ابزار کشف شد. پس از انتقال متهمان به کلانتری و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد متهمان جزو سارقان سابقه‌دار منطقه هستند که در تحقیقات ضمن اعتراف به جرم خود به 9 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اقرار کردند و برای بررسی بیشتر و تخصصی به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.