ایران در «ایران»

هشدار سطح نارنجی در ۸ استان
ایران زمین- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از آماده‌باش کامل گروه‌های امدادی‌ و عملیاتی هلال احمر ۸ استان در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.
بابک محمودی اظهار داشت: بر اثر هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر مخاطره رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف، گروه‌های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در ۸ استان کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.
وی افزود: بر همین اساس از روز گذشته برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی این مخاطره پیش‌بینی شده است. همچنین امروز(شنبه) برای استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات و دامنه و در شمال استان‌های سمنان، تهران و البرز نیز این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

مشکل آب شرب سردشت حل شد
ارومیه- با کاهش کدورت آب رودخانه زاب، مشکل آب شرب مردم سردشت حل و دوباره جریان آب به تصفیه‌خانه برقرار شد. «مهران علیخواه» رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت با اعلام این خبر گفت: به دنبال بارش‌های پاییزی و سیلابی شدن رودخانه زاب، حجم زیادی از آب حاصل از این سیلاب وارد مخزن سد سردشت شد که همین امر باعث افزایش کدورت آب به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ ان‌تی‌یو (واحد ذرات در یک لیتر آب) شد.
وی اضافه کرد: این میزان کدورت آب در صورت ورود به تصفیه‌خانه می‌توانست خسارت زیادی به تصفیه‌خانه و فیلترهای آن وارد کند که به همین دلیل ورودی آب به داخل تصفیه‌خانه متوقف و از دیروز جریان آب ۱۵ هزار مشترک این شهر قطع شده بود.
رئیس اداره آب و فاضلاب سردشت گفت: با توجه به کاهش میزان کدورت آب سد سردشت از بامداد روز گذشته به تدریج آب دوباره وارد تصفیه‌خانه شده و در این مدت آب مورد نیاز برخی مناطق شهر از طریق چشمه‌ها و چند حلقه چاه تأمین می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳