اخبار

سرمایه‌گذاری‌های ایران وقطر
رونق می‌گیرد

وزیر نیرو به ‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و قطر با وزیر صنعت و تجارت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر ملاقات کرد. عباس علی‌آبادی و شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی، بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید مشترک در ایران تأکید کردند. در جریان این دیدار مقرر شد تا در آذر امسال دهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در قطر و با حضور دستگاه‌های اجرایی دو کشور برگزار شود که در حاشیه آن همایش تجاری و نمایشگاهی در دوحه برپا می‌شود.

 

روند تولید انواع خودروافزایشی شد

مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه خودروسازان در مرداد امسال ۷۵ هزار و ۶۴۲ دستگاه انواع محصولات سواری تولید داشتند، اما ۸۱ هزار و ۵۰۹ دستگاه خودرو در شهریور سال‌جاری تولید شد که نسبت به مردادماه با رشد نزدیک به 8 درصدی همراه بود. وی اضافه کرد: همچنین تولید اتوبوس از ابتدای امسال تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲درصدی داشته است.
خسروی به تولید خودروهای دوگانه‌سوز اشاره و اعلام کرد: تولید این دسته از خودروها در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشته است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳