از گوشه و کنار ایران

بازداشت 3 متهم
در پرونده مشروبات الکلی تقلبی در گیلان
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان گفت: فرد تولیدکننده مشروبات الکلی در پرونده مسمومیت، به اتهام قتل عمد و یک  توزیع‌کننده و یک  صاحب رستوران نیز به اتهام توزیع مشروبات الکلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و دستور جلب یک متهم فراری دیگر و همچنین  دستور تعطیلی و پلمب رستوران نیز از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
صادقی روز پنجشنبه در نشست کمیته پرونده‌های مهم در دادگستری گیلان با اشاره به موضوع پرونده مسمومیت ناشی از شرب خمر تعدادی از شهروندان اظهار کرد:‌ تعداد ۹ نفر در این رابطه فوت کردند. دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملین و شناسایی و دستگیری متهمین و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.

دو برادر ماهیگیر در بندر خورخان غرق شدند
اجساد ۲ برادر صیاد که هنگام ماهیگیری با تور، در بندر خورخان  غرق شده بودند، از آب گرفته شد.
یونس باربرز فرماندار دیر استان بوشهر گفت: این حادثه شامگاه پنجشنبه گذشته  در بندر خورخان بردخون در حالی رخ داد که دو برادر ۳۱ و ۳۴ ساله برای صید ماهی با تور در ساحل دریا حضور پیدا کرده بودند اما یکی از آنها در عمق آب غرق شد و دیگری که برای نجات وی اقدام کرده بود نیز جان باخت. مأموران مرزبانی اجساد این صیادان را به خشکی انتقال و تحویل اورژانس دادند.

 مرگ یک قاچاقچی در واژگونی خودرو
واژگونی خودرو یک قاچاقچی کالا در مسیر بوکان – مهاباد، منجر به مرگ راننده شد.
سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان در تشریح این حادثه اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق کالا در مسیر بوکان - مهاباد با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری، عوامل انتظامی مبارزه با قاچاق کالا وارد عمل شدند. راننده با مشاهده مأموران اقدام به افزایش سرعت کرد و بی توجه به اخطار ایست پلیس  ضمن ریختن سیخ‌های سه پر بر روی جاده، از اقلام دودزا نیز استفاده کرد.فرمانده انتظامی بوکان افزود: خودرو این فرد به دلیل سرعت زیاد و نا‌توانی در کنترل خودرو توسط راننده در همان مسیر واژگون شد که با کمک پلیس و شهروندان راننده را از خودرو بیرون آورده و به بیمارستان منتقل کردند اما  طبق  گزارش مرکز درمانی، این فرد فوت کرده بود.

زن ارومیه ای قربانی سرقت طلاهایش شد
عامل قتل زن میانسال ارومیه‌ای که وی را در خانه‌اش به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
 سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: به دنبال قتل یک زن و سرقت از منزل وی در یکی از محلات ارومیه و متواری شدن عاملان قتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت. تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل تشکیل شد و سرانجام روز جمعه متهم در مخفیگاهش به دام افتاد. متهم در بازجویی‌ها انگیزه خود را از این جنایت سرقت عنوان کرد و تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: مطلبی که در فضای مجازی درخصوص قطع دست مقتول توسط قاتل منتشر شده، کذب است.
به گفته برخی شاهدان روز چهارشنبه زنی 50 ساله پس از اینکه فرزندانش را به مدرسه رساند و به خانه برگشت، با  سارقی در خانه‌اش روبه‌رو شد که وی را به قتل رساند و طلاهایش را نیز سرقت کرد.

دستگیری قاتل یک ساعت بعد از قتل
عامل قتل پسر جوان در جاده کمربندی سرپل ذهاب در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.
سرهنگ نوذر نظری فرمانده انتظامی سرپل ذهاب در این خصوص اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدا شدن جسد پسری ۲۲ ساله در جاده کمربندی سرپل ذهاب، تیمی از مأموران پاسگاه قلعه شاهین به سرعت در محل حاضر شدند. جسد در خودرو پژو ۴۰۵ واژگون شده قرار داشت و  در تحقیقات ابتدایی آثار جراحت به وسیله چاقو و جسم برنده روی گردن مقتول مشهود و مشخص بود که این فرد به علت خونریزی شدید فوت کرده است.‌ به دنبال این حادثه مأموران پلیس آگاهی سرپل ذهاب موفق شدند در کمتر از یک ساعت قاتل ۲۴ ساله را در مخفیگاهش دستگیر کنند.رئیس پلیس سرپل ذهاب با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود را از این کار اختلافات شخصی با مقتول عنوان کرده، یادآور شد: آلت قتاله نیز کشف شد.

بازداشت عاملان قدرتنمایی در تبریز
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری هنجارشکنان منطقه بارنج تبریز خبر داد.
سرهنگ ابوالفضل رضایی با اعلام این خبر گفت: در پی هنجارشکنی چند جوان و انتشار فیلم زنده از قدرتنمایی خود در فضای مجازی مبنی بر دعوت همدیگر به درگیری در فضایی حقیقی، شناسایی و دستگیری هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفت. با اشراف اطلاعاتی پلیس، هر سه نفر در کمترین زمان ممکن شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.وی در پایان با تأکید بر اینکه تأمین آرامش مردم خط قرمز پلیس است، گفت: افرادی که بخواهند با قدرتنمایی پوشالی، امنیت شهروندان را سلب نمایند، برابر قانون، با برخورد قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.

سرقت از 6 باغ در پیشوا
سارق باغ های شهرستان پیشوا با اعتراف به 6 فقره سرقت دستگیر شد.
 سرهنگ سید اکبر عربی فرماندهی انتظامی شهرستان پیشوا در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر سرقت متعدد باغات در شهرستان پیشوا، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. مأموران اقدامات پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند و موفق شدند محل اختفای سارق حرفه‌ای را شناسایی و متهم را دستگیر کنند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه را کشف کنند. با شناسایی مالباختگان‌، تحقیقات تکمیلی انجام و پرونده به همراه شاکی‌ها و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.