ضعف‌هایی که لوییس انریکه باید برطرف کند

شکست تمام عیار پاریسی‌ها

سیدعلی بلند نظر
روزنامه‌نگار

پاری‌سن‌ژرمن در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان به خانه نایب قهرمان فصل قبل لیگ برتر رفت و با گل‌های کای هاورتز و بوکایو ساکا نخستین‌بار در این فصل شکست را تجربه کرد.
 
کابوس اروپایی دوناروما
دو گل روی دو اشتباه از جان لوییجی دوناروما که بعد از غیبت در سه بازی به دلیل مصدومیت به ترکیب تیم برگشت. آرسنال در ضربات شروع مجدد عالی است و نیازی به کمک ندارد اما ضعف گلر ایتالیایی در حفظ آرامش زیر فشار به میزبان کمک کرد و او روی هر دو گل سایه توپ را زد. اشتباهات بد در شب‌های اروپایی یکی از نقایص همیشگی دوناروما بوده و پاری‌سن‌ژرمن در تابستان تلاش زیادی کرد تا در دروازه رقابت ایجاد کند، برای همین ماتوی سافونوف، دروازه‌بان تیم ملی روسیه را از کراسنودار گرفت، شاید آمدن او کمی به بهبود عملکرد دوناروما کمک کند برای اینکه جایش را به گلر جدید ندهد.
 
جای خالی دمبله
نبودن عثمان دمبله یکی از داستان‌های مهم قبل از این بازی بود. گزارش شد بال راست پاریسی‌ها از سفر به لندن باز مانده بعد از آنکه درگیری شدیدی با مربی تیم، لوییس انریکه داشته، البته مربی گفت ماجرای درگیری نبوده و دمبله به دلیل بی‌نظمی کنار گذاشته شده. درست است که هیچ‌کس بالاتر از تیم نیست اما آیا به خاطر نبود دمبله این امتیازات از دست رفت؟ شاید بله. دمبله در هفت بازی قبلی تیم در این فصل شرکت کرده و با چهار گل و چهار پاس‌گل یکی از بازیکنان مؤثر تیم به شمار می‌رود. تیم میهمان گاهی روی ضدحملات فرصت پیدا می‌کرد اما مشخص بود که جای خالی سرعت دمبله و توانایی‌اش در پاس‌های اثرگذار به چشم می‌آید. دزیره دوئه که در تابستان از رن خریداری شده، نتوانست جای او را پر
کند.
 
شماره 9 جدید
مصدومیت‌ها روی پست شماره 9 پاریسی‌ها اثر گذاشته و گونچالو راموس و مارکو آسنسیو را در اختیار ندارند، لوییس انریکه به راندال کولو موآنی اعتماد ندارد. باشگاه برای جذب مهاجم تیم ملی فرانسه در تابستان گذشته 90 میلیون یورو خرج کرده اما این فصل دقایق محدودی به عنوان بال بازی کرده چون مربی به توانایی فنی‌اش بی‌اعتماد است و این پست را به لی‌کانگ‌این داده. بازیکن تیم ملی کره‌جنوبی در نیمه دوم خطرناک بود و در دیداری که کمتر بازیکنی از پاری‌سن‌ژرمن چشمگیر بود، لی به اندازه کافی در پروژه بدون مهاجم اعتماد مربی را جلب کرد.