7بازی، 9 گل‌خورده؛ بختیاری‌زاده تیم را اصلاح می‌کند؟

سهراب به دنبال ساختن خط دفاع استقلال

شکست استقلال مقابل السد قطر جواد نکونام را به انتهای خط مربیگری در استقلال رساند. شاید اگر او موفق می‌شد با استقلال مقابل السد به برتری برسد، سرنوشت دیگری برایش رقم می‌خورد و مدیران باشگاه باز هم به او فرصت می‌دادند، اما شکست تلخ در قطر منجر به پایان همکاری او با استقلال گردید.
با جدایی نکونام از آبی‌پوشان مدیران این باشگاه وارد نشست فوری شدند تا سرمربی موقت را انتخاب کنند که بعد از صحبت‌های مقدماتی که از پیش با سهراب بختیاری‌زاده شده بود، این گزینه به باشگاه استقلال رفت و با باشگاه به توافق نهایی رسید.
حضور بختیاری‌زاده در باشگاه استقلال به گفته مقامات این باشگاه موقت است، اما پرواضح است که اگر بختیاری‌زاده نتایج مطلوبی در هفته‌های پیش‌رو بگیرد، ماندنش در این باشگاه تمدید خواهد شد.
اما بختیاری‌زاده چه اهدافی دارد؟ طبق شنیده‌ها سهراب قصد دارد ابتدا اقدام به اصلاح ساختار دفاعی استقلال کند. او که سال‌ها در این پست بازی کرده و شناخت کافی از استقرار بازیکنان در این خط دارد، به دنبال ابتکارات تازه‌ای است تا میزان گل‌های خورده استقلال را کاهش دهد.
گفته می‌شود به احتمال زیاد بختیاری‌زاده از سیستم ۳ دفاع متمرکز استفاده خواهد کرد و به مرادمند، سلیمی و فلاح بازی خواهد داد. ظاهراً او قصد دارد سیلوا را نیمکت‌نشین کند و از این بازیکنان در بازی با هوادار استفاده کند.
اینکه تغییرات آتی از سوی سرمربی موقت استقلال تا چه اندازه در پیشبرد اهداف میان‌مدت اثر خواهد گذاشت، روشن نیست، اما به نظر می‌رسد با توجه به شناخت و اشرافی که بختیاری‌زاده از سیستم دفاعی دارد، بتواند به وضعیت دفاعی استقلال سروسامان دهد.
استقلال در فصل جاری هرگز عملکرد مطلوبی در بخش دفاعی نداشته و در ۷ بازی لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا ۹ گل دریافت کرده که میانگین بیش از یک‌گل در هر بازی است.
بازی با هوادار می‌تواند اولین نشانه‌ها برای ایجاد تحولات در استقلال باشد، به شرط آنکه اصلاحات فنی که سهراب بختیاری‌زاده قصد دارد در کوتاه‌مدت آن را در استقلال ایجاد کند، به نحو احسن انجام شود و این تیم در یک مسیر درست تاکتیکی قرار بگیرد. گرچه در خط حمله نیز مشکلاتی وجود دارد اما شاید آنچه در اولین قدم برای استقلال خبرهای خوشایندی را به همراه آورد، همین تغییرات در خط دفاع باشد که باید دید سهراب بختیاری‌زاده با توجه به تخصصی که در دوران بازیگری در خط دفاع داشته، آیا به این اهداف خواهد رسید یا خیر؟!

 

بختیاری‌زاده: من سرمربی موقتم
اما سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی استقلال خود نیز به این موضوع معترف است که در این باشگاه به عنوان سرمربی موقت انتخاب شده و مدیران استقلال قصد دارند سرمربی جدید خارجی را در روزهای آتی مشخص کنند. بختیاری‌زاده در این‌باره می‌گوید: «قرار شده من به عنوان سرمربی موقت در استقلال به فعالیت ادامه دهم. مدیران باشگاه به دنبال استخدام سرمربی خارجی هستند و تا روزی که انتخابی نداشته باشند، سعی می‌کنم با قدرت به استقلال کمک کنم. اما برای رسیدن به موفقیت روی کمک هواداران این باشگاه حساب کرده‌ام و امیدوارم استقلالی‌ها پشتیبان ما باشند.»