از گوشه و کنار ایران

مرگ 26 نفر در گیلان،مازندران و همدان با مشروبات الکلی
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان‌‌باختن ۹ نفر در اثر مصرف مشروبات الکلی خبر داد و گفت: حال ۲ نفر از بیماران بستری شده وخیم است.محمدتقی آشوبی از افزایش مراجعین به مرکز بیمارستانی با مسمومیت الکلی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۲ بیمار با علائم سرگیجه، بی‌قراری و تاری دید به مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کرده‌اند.وی از افزایش جانباختگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی با منشأ اتانول و متانول خبر داد و افزود: تاکنون ۹ نفر از این افراد جان خود را با‌وجود ارائه خدمات درمانی از دست داده‌اند. ۱۳ بیمار بستری نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۱۰ بیمار در بخش‌های مسمومیت، ICU و داخلی بستری هستند که دو تن از این بیماران حال‌شان بد است.
 4 فوتی در همدان
عباس نجفی دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز گفت: ۱۸ شهروند در اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان مراجعه کردند که برابر اعلام کادر درمان بیمارستان سینای همدان چهار نفر از این افراد فوت کرده‌اند. وی از تمام شهروندان و بویژه والدین خواست مراقبت‌های لازم را در این خصوص نسبت به فرزندان خود به عمل آورند.
 13 کشته در مازندران
علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز گفت: تاکنون ۱۳ نفر  جان خود را از دست داده‌اند که شش نفر در آمل و هفت نفر در چالوس براثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان باختند،  از این تعداد دو نفر زن و مابقی مرد هستند.
طبق اعلام علوم‌پزشکی مازندران طی روزهای گذشته بیش از ۱۰۰ نفر براثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی روانه بیمارستان شدند.
 
دستگیری اعضای باند وام‌های واسطه‌ای
اعضای یک باند که به‌عنوان واسطه دریافت وام از مردم کلاهبرداری می‌کردند، در همدان دستگیر شدند.
عباس نجفی دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: هفت نفر از متهمان باند وام‌های واسطه‌ای یک بانک خصوصی از سوی پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شده و با تصمیم بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و با قرار مناسب روانه زندان شدند. همچنین با همکاری مراجع قضایی تمامی اموال و حساب‌های متهمان دستگیر شده مسدود و دستورات لازم به‌منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شد.
 
دردسر خشک کردن لباس روی اجاق گاز
استفاده از اجاق گاز برای خشک کردن لباس سبب آتش‌سوزی منزل مسکونی در پاکدشت و مصدوم شدن دو نفر در این حادثه شد.
این حادثه آتش‌سوزی بامداد سه‌شنبه در خیابان «اوقاف» پاکدشت رخ داد و با حضور سریع آتش‌نشانان پاکدشتی از ایستگاه آتش‌نشانی «خرمشهر» آتش مهار شد. دو نفر از اهالی این منزل مسکونی طی این حادثه مصدوم شدند.
کارشناسان علت اولیه حادثه را استفاده از اجاق گاز برای خشک کردن لباس اعلام کردند.
 
دختر طمعکار ارثیه مادرش را بالا کشید
دختر جوان که با ثبت چک مادرش به نام خود 300 میلیون تومان او را به حساب خودش واریز کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه حساب بانکی وی مورد سرقت قرار گرفته و مبلغ 3 میلیارد ریال از حساب وی کسر شده است، مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
زن میانسالی اعلام داشت که از پدرم به بنده ارثی رسیده بود و بابت آن عموهایم مبلغ 300 میلیون تومان چک داده بودند که من در موعد دریافت چک متوجه شدم که هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده است. وقتی به بانک مراجعه کردم متوجه شدم که چک بنده به نام شخص دیگری ثبت شده است.
بدین‌ترتیب پلیس با بررسی‌های بیشتر دریافت چک توسط یکی از دختران شاکی با استفاده از گوشی شاکی به نام خودش ثبت و به حساب ایشان واریز شده است. متهم بعد از شناسایی با دستور قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
 
سقوط خودرو از بالای پل با 6 مصدوم
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از مصدوم شدن ۶ نفر بر اثر سقوط خودروی تیگو ۸ از بالای پلی در جاده میامی به سبزوار خبر داد.
حسین درخشان گفت: این سانحه جاده‌ای ساعت ۰۶:۳۴، چهارشنبه ۱۱ مهر در محور میامی - سبزوار در شرق استان سمنان رخ داد و یک دستگاه خودروی تیگو۸ از پلی در کیلومتر ۵۸ جاده میامی به سبزوار سقوط کرد که بلافاصله با اعلام خبر تیم‌ امدادی پایگاه امداد جاده‌ای میاندشت به محل حادثه اعزام و مشخص شد که در این سانحه ۶ نفر مصدوم شده‌اند.

دستگیری سارقان قبل از ورود به شهر
سه سارق حرفه‌ای منزل که برای سرقت، با یک دستگاه خودرو با پلاک جعلی قصد ورود به شهرستان گلپایگان را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ علی‌اصغر محمدی فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در روزهای اخیر در شهرستان گلپایگان و شهرستان‌های اطراف، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت و در نهایت با اقدامات فنی و شگردهای پلیسی، باند سارقین حرفه‌ای شناسایی شدند. شامگاه سه‌شنبه دهم مهر حین کنترل محورهای ورودی شهرستان، خودرو سارقین هنگام ورود به گلپایگان مشاهده شد.
 سارقان به‌محض مواجه شدن با واحدهای گشت پلیس و پس از درگیری با مأمورین، قصد فرار از محل را داشتند که برابر قانون به‌کارگیری سلاح و با تیراندازی مأموران، خودرو متوقف و هر سه نفر سارق دستگیر شدند. این عملیات با هماهنگی کارآگاهان پلیس شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار و با هدایت اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان انجام شد.
 
کشف 50 کیلو شیشه در کامیون
باند قاچاق مواد مخدر و کشف ۵۰ کیلوگرم شیشه در محور «خوی - ماکو» با تلاش مأموران گمنام پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، منهدم شد.
سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت افرادی درخصوص انتقال محموله موادمخدر با یک دستگاه کامیون از شرق کشور مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. مأموران با اشراف اطلاعاتی در بازرسی از یک دستگاه کامیون، در مسیر «خوی - ماکو»، مقدار ۵۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه که به طرز ماهرانه‌ای داخل کامیون جاسازی شده بود را کشف کردند. در این عملیات ۳ متهم دستگیر و یک دستگاه کامیون و ۲ دستگاه سواری توقیف شد.