کاندیدای بهترین‌های فوتبال آسیا معرفی شدند

طارمی و عباسی دو نماینده ایران در قاره کهن

 هر ساله کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا، بهترین‌ها را معرفی می‌کند. بر همین اساس AFC روز هشتم آبان 1403 قصد دارد با برگزاری مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2023، در شهر سئول از برترین‌های قاره کهن در بخش‌های مختلف تقدیر کند. AFC اسامی نامزدهای عنوان بهترین‌های آسیا را اعلام کرد که کشورمان در بخش بهترین لژیونر، بهترین بازیکن فوتسال و بهترین فدراسیون فوتبال آسیا نامزد دارد.
مهدی طارمی در بخش بهترین لژیونر، سعید احمد عباسی در قسمت بهترین بازیکن فوتسال و فدراسیون فوتبال ایران در بخش بهترین فدراسیون سال آسیا کاندیدا شده‌اند. طارمی در بخش بهترین لژیونر، موسی التعمیری (اردن) و سون هیونگ‌مین (کره‌جنوبی) را در کنار خود می‌بیند. التعمیری مهاجم اردنی تیم مون پلیه فرانسه است و سون هیونگ‌مین مهاجم کره‌ای هم چندین سال است که به عنوان مهاجم تاتنهام در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. در این شرایط به نظر می‌رسد که رقیب اصلی طارمی برای کسب این عنوان هیونگ‌مین باشد. کاندید بعدی بهترین بازیکن فوتسال است و سعید احمدعباسی بازیکن تیم ملی یکی از گزینه‌های رسیدن به این عنوان است.
احمد عباسی برای کسب این عنوان فیضعلی سردوروف (تاجیکستان) و دیلشون رخماتوف (ازبکستان) را در کنار خود می‌بیند. یکی دیگر از کاندیدای فوتبال ایران انتخاب بهترین فدراسیون فوتبال برتر آسیا است که فدراسیون ایران، فدراسیون‌های ژاپن و کره جنوبی را برای رسیدن به این عنوان در کنار خود می‌بیند. اکرم عفیف (السد و تیم ملی قطر)، یزن النعیمات (الاهلی/ العربی و تیم ملی اردن)، سئول یونگ‌وو (اولسان هیوندای و ستاره سرخ، تیم ملی کره جنوبی) کاندیداهای بهترین بازیکن فوتبال آسیا در بخش مردان هستند و کورتنی واین (استرالیا)، کیکو سیکه (ژاپن) و کیم هیه‌ری (کره جنوبی) در جمع بهترین بازیکن فوتبال بانوان قرار دارند.
گراهام آرنولد (استرالیا)، گو اویوا (تیم زیر23 سال ژاپن) و هوانگ سون‌هونگ (تیم زیر 23 سال کره جنوبی) گزینه‌های بهترین مربی مرد آسیا هستند و لی بلاینی (استرالیا)، تومومی میاموتو (ژاپن)، پارک یون‌جئونگ (تیم زیر 20 سال کره) بهترین مربیان بانوان هستند. علاوه بر این گاکو ناواتا (ژاپن)، بائه جون‌هو (کره جنوبی) و عبوسبک فیضولائف (ازبکستان) گزینه‌های بهترین بازیکن جوان مرد آسیا و دانیلا گالیک (استرالیا)، چائه اون‌یونگ (کره شمالی) و کیسی فایر (کره جنوبی) گزینه‌های بهترین بازیکن زن آسیا هستند. در بخش بهترین داور هم یویچی هاتانو (ژاپن)، تورکی عبدالله الصالحی (عمان) و ابراهیم یوسف الرئیسی (امارات) انتخاب شده‌اند که یکی از آنها به عنوان بهترین داور معرفی خواهد شد.