حوادث جهان

  تایلند
مرگ آتشین 25 دانش‌آموز در سفر علمی
 اتوبوس حامل دانش‌آموزان که راهی یک سفر علمی بودند با ۴۴ سرنشین در حومه پایتخت تایلند، آتش گرفت. به گزارش رویترز، در این حادثه دست کم ۱۶ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه در جاده‌ای در حومه شمالی بانکوک زمانی رخ داد که یکی از لاستیک‌های اتوبوس ترکید و پس از برخورد با موانع، منجر به آتش‌سوزی در مخازن سوخت فشرده اتوبوس شد. بر اساس گزارش وزیر حمل‌ونقل تایلند، از مجموع ۴۴ سرنشین، فقط ۱۹ نفر از جمله سه معلم و ۱۶ دانش‌آموز موفق به فرار از میان شعله‌ها شدند که آنها را به بیمارستان منتقل کردند و 25 سرنشین دیگر اتوبوس در آتش سوختند. پائونگ‌ترن شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند که بتازگی به این سمت منصوب شده، گفته است که دانش‌آموزان به سمت روستای اوتای تانی، واقع در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال بانکوک، راهی یک سفر علمی بودند. او در شبکه اجتماعی «ایکس» بدون ارائه جزئیات بیشتر نوشت: به عنوان یک مادر، به خانواده‌ها از صمیم قلب تسلیت می‌گویم!
   ایتالیا
تابلوی پیکاسو در انباری یک خانه پیدا شد
 کارشناسان معتقدند یک تابلو نقاشی که توسط یک فروشنده اشیای دست دوم در یک انبار کشف شده است در حقیقت توسط «پابلو پیکاسو» خلق شده است.
 «گاردین» نوشت، به گفته کارشناسان ایتالیایی، تابلویی که در انباری خانه‌ یک فروشنده اشیای دست دوم در «کاپری» پیدا شده است و همسرش همواره آن را یک نقاشی «وحشتناک» توصیف می‌کرد، در حقیقت یک پرتره اصل است که توسط «پابلو پیکاسو» خلق شده است. «لوئیجی لو روسو» پس از اینکه در سال ۱۹۶۲ به طور تصادفی با این تابلو برخورد کرد، این نقاشی را با خود به خانه‌اش در پمپی برد و در آنجا این نقاشی را با یک قاب ارزانقیمت برای چندین دهه روی دیوار اتاق پذیرایی نصب کرده بود. این پرتره به عقیده صاحبان آن تصویری از «دورا مار»، عکاس و نقاش فرانسوی است. امضای بارز این هنرمند مشهور در گوشه بالای سمت چپ این نقاشی نقش بسته است.
   افغانستان
واژگونی مرگبار قایق در رودخانه
  واژگونی یک قایق حامل ۱۴ نفر در رودخانه‌ای در استان ننگرهار در شرق افغانستان، حداقل ۴ کشته و ۶ ناپدید داشت. به گزارش شینهوا، قریشی بدلون، رئیس اداره اطلاعات استان گفت: این حادثه زمانی رخ داد که قایق در حین عبور از رودخانه در حومه ولسوالی کوز کنر این استان غرق شد. چهار نفر نجات یافتند و شش نفر دیگر ناپدید شدند. زنان و کودکان نیز در میان مسافران بودند.
   آرژانتین
دردسر حمله طوطی‌های گرسنه به شهر
 شهر «هیلاریو آسکاسوبی» در آرژانتین این روزها با معضل هجوم تعداد قابل توجهی از طوطی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش روزنامه «گاردین»، زیست شناسان می‌گویند هزاران پرنده سبز، زرد و قرمز به دلیل جنگل‌زدایی در تپه‌های اطراف، به این شهر هجوم آورده‌اند. این پرنده‌ها کابل‌های برق شهری را گاز می‌گیرند و باعث قطعی برق می‌شوند و با جیغ‌های بی‌وقفه‌شان منجر به ایجاد مزاحمت برای ساکنان می‌شوند. «دایانا لرا»، یک زیست‌شناس در این باره گفت: دامنه‌های جنگلی تپه‌های پیرامون شهر در حال ناپدید شدن هستند و این باعث می‌شود که طوطی‌ها برای یافتن غذا، سرپناه و آب به شهرها نزدیک‌تر شوند. در عین حال ساکنان شهر، روش‌های مختلفی را برای ترساندن این پرنده‌های غیراهلی امتحان کرده‌اند مانند پخش کردن نویز و نور لیزر اما تاکنون هیچ چیز جواب نداده است. لرا گفت: ما باید شروع به بازسازی محیط‌های طبیعی خود کنیم. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد باید به استراتژی‌هایی فکر کنیم که به ما امکان می‌دهد به هماهنگ‌ترین شکل ممکن در شهرهایمان با هم زندگی کنیم.
  پرو
9 کشته در تصادف سه خودرو
برخورد سه خودرو در پرو حداقل ۹ کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری دولتی اندینا، این تصادف نزدیک یک پیچ معروف به
«ال چاسکوی» در منطقه لا یارادا-لوس پالوس رخ داد و یک اتوبوس، یک خودروی شخصی و یک کامیون حامل گوسفند با هم تصادف کردند. چند نفر از مسافران اتوبوس و راننده کامیون پس از تصادف در لاشه خودرو محبوس شدند و بنا بر گزارش‌ها، سرنشینان خودروی شخصی از محل متواری شدند. شاهدان اظهار داشتند که خودروی شخصی از مسیر منحرف و باعث تصادف شده است. قوطی‌های آبجو کشف شده در داخل خودرو این ظن را ایجاد کرد که راننده ممکن است مست بوده باشد. ادی ویسنته چوک، مدیر بیمارستان منطقه‌ای هیپولیتو اونانو، تأیید کرد که ۱۶ نفر از حادثه دیدگان بستری شده‌اند. تا صبح سه‌شنبه، شش نفر مرخص شدند و ۱۰ نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.
   امریکا
«هلن» همچنان قربانی می‌گیرد
 طوفان هلن چندین ایالت را در جنوب شرق امریکا درنوردیده و شمار قربانیان آن نیز تاکنون به بیش از ۱۲۰ نفر رسیده است. به گزارش روزنامه «گاردین»، ساکنانِ مناطق حادثه‌دیده برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی در تلاش هستند. این طوفان منجر به بارندگی بی‌وقفه، وزش بادهای شدید و جاری شدن سیلاب شده است. رئیس جمهور این کشور طی روزهای اخیر دستور کمک به مناطق حادثه دیده را داده است. جو بایدن گفت: این فقط یک طوفان فاجعه‌بار نیست. این یک طوفان تاریخی است. خسارات ناشی از طوفان حداقل در ۱۰ ایالت گزارش شده است. همچنین مقامات این کشور اعلام کردند ممکن است شمار تلفات این حادثه افزایش یابد و حتی ممکن است به ۶۰۰ نفر نیز برسد. با این حال این آمار تاکنون تأیید نشده است.
  هند
شلیک مرموز به پای ستاره قدیمی هند
 هنرپیشه و سیاستمدار هندی به‌خاطر شلیک گلوله به پایش در بیمارستان بستری شد.مدیر برنامه‌های گوویندا هنرپیشه و سیاستمدار هندی گفته این بازیگر ساعت ۴:۴۵ دقیقه بامداد سه‌شنبه در حال آماده شدن برای رفتن به کلکته بود که همان موقع هفت‌تیرش را که در کشو نگه می‌داشت برداشت، اما از دستش افتاد و گلوله‌ای به پایش اصابت کرد. انتشار این خبر شوک بزرگی به هند وارد کرد.این حادثه زمانی رخ داد که وی در حال تمیز کردن اسلحه خود بود. او به بیمارستان کریتیکر در جوهو که نزدیک خانه اوست منتقل شد. پای او جراحت شدید برداشته و خون زیادی از دست داده است.پلیس بزودی اظهارات او درمورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاده است را اعلام خواهد کرد، اما اینکه آن وقت صبح چرا اسلحه‌اش را تمیز می‌کرده، جای سؤال دارد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳