پایـان فــرار 2 متهـم بـه قتـل

گروه حوادث-مرضیه همایونی/ کارآگاهان جنایی پایتخت، موفق شدند در یک روز دو متهم به قتل فراری را در دو پرونده جداگانه دستگیر کنند.

قتل در میدان تره بار
در نخستین پرونده که اواسط شهریور امسال رخ داد، رهگذران در حال عبور از یکی از خیابان‌های مرکزی تهران، متوجه مرد جوانی شدند که زخمی و خونین در کنار مرکز تره باری روی زمین افتاده بود. آنها بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و مرد جوان راهی بیمارستان شد. اما لحظاتی بعد، مرد جوان تسلیم مرگ شد و گزارش این جنایت از سوی حراست بیمارستان به بازپرس سالار صنعتگر اعلام شد.
در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول کارگر بازار میوه و تره‌بار بوده و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت، نشان می‌داد که 5 مرد جوان با مقتول درگیر شده و یکی از آنها با ضربات چاقو، او را از پا درآورده است.
در تحقیقات از خانواده مقتول آنها اظهار داشتند پسرشان از شهرستان برای کار به تهران آمده بود اما از زمانی که در بازار میوه و تره‌بار مشغول به کار شده بود با چند نفر از کارگران بازار اختلاف داشته است. وقتی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ کارگرانی رفتند که با مقتول اختلاف داشتند، مشخص شد که آنها نیز بعد از جنایت متواری شده بودند.
تحقیقات برای دستگیری عاملان جنایت ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دریافتند متهمان از تهران خارج شده‌اند.
 تلاش برای به دست آوردن سرنخی از متهمان فراری ادامه داشت تا اینکه پسر جوانی که دوست یکی از متهمان بود به پلیس گفت: دوستم پژمان امروز در صفحه اینستاگرامش فیلمی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در باغ انگوری مشغول به کار است. قبلاً پژمان گفته بود که در باغ‌های انگور تاکستان قزوین انگور چینی کرده و تصور می‌کنم آنها بعد از فرار از تهران دوباره به همان باغ‌ها رفته‌اند.
با این سرنخ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت راهی تاکستان شدند اما متهمان فراری به خانه پسری در اطراف تهران برگشته بودند که پلیس با زیر نظر گرفتن خانه مورد نظر متهمان فراری را دستگیر کرد.
عاملان جنایت، پس از دستگیری به اداره آگاهی پایتخت منتقل شده و بررسی‌ها نشان می‌داد متهم اصلی پرونده، پژمان است.
 وی زمانی که در مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، به قتل ناخواسته اعتراف کرد. او در تحقیقات گفت: رابطه خوبی با مقتول نداشتیم و مدام باهم دعوایمان می‌شد. شب حادثه با همکارانم مشغول مصرف مشروبات الکلی بودیم و شوخی می‌کردیم که مقتول فکر کرد او را مسخره می‌کنیم و سر همین مسأله باهم دعوایمان شد و او با چوب دستی که در آن اطراف بود به ما حمله کرد. حتی مرا زخمی کرد و من برای دفاع از خودم ناخواسته با چاقو به او حمله کردم.
با اعتراف متهم اصلی قتل، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه دارد.
دستگیری قاتل پدر
دومین متهمی که توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت روز گذشته دستگیر شد، پسر جوانی بود که دستش به خون پدرش آغشته شده بود. رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با تماس زن میانسالی در رابطه با قتل همسرش آغاز شد. با حضور کارآگاهان جنایی در حوالی لواسانات، آنها با جسد مرد 50 ساله‌ای مواجه شدند.
زن میانسال که خبر قتل همسرش را به پلیس گزارش کرده بود، در تحقیقات گفت: پسرم اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت. روز حادثه او داخل اتاق خواب بود. شوهرم به سراغش رفت و او را صدا زد و گفت تا کی می‌خواهی بیکار باشی و بخوابی، از دست کارهایت خسته شده‌ام. روزها خوابی و شب‌ها هم پی مواد هستی. سر همین مسأله آنها باهم دعوایشان شد و پسرم ناگهان به آشپزخانه رفت و از روی عصبانیت چاقویی برداشت و به پدرش حمله کرد. بعد از اینکه همسرم خونین روی زمین افتاد، او پا به فرار گذاشت.
تحقیقات به دستور بازپرس جنایی برای دستگیری پسر جنایتکار ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم، موفق شدند مخفیگاه او را که خانه یکی از دوستانش بود، شناسایی کنند. تیم جنایی پس از هماهنگی‌های قضایی راهی مخفیگاه متهم 18 ساله شده و او را دستگیر کردند.
وی به قتل ناخواسته پدرش اعتراف کرد و گفت: مدت‌هاست که معتاد شده‌ام و اعتیاد باعث شده تا مدام خانواده‌ام را اذیت کنم. روز حادثه خواب بودم که پدرم مرا با لگد و دعوا بیدار کرد و مدام مرا سرکوفت می‌زد. من هم که عصبانی شده بودم چاقو را برداشتم و به او حمله کردم.
با اعتراف پسر جوان، به دستور بازپرس جنایی، متهم در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت و بررسی‌ها در این رابطه ادامه دارد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳