اخبار

هشدار رگولاتوری
 به اپراتورهای فیبر نوری
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) اعلام‌کرد: اتصال به فیبر نوری در صورتی که در محل درخواستی کاربر، پوشش وجود داشته باشد، باید در مدت حداکثر یک ماه انجام شود. کاربران می‌توانند موارد تخلف یا طولانی شدن فرآیند اتصال (بیش از یک ماه) را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ گزارش کنند تا موارد به سرعت پیگیری شود.
پیش از این متقاضیان دریافت فیبر نوری که با مشکلاتی مانند طولانی بودن زمان اتصال مواجه بودند، این نکته را در شبکه‌های مجازی به گوش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رساندند. ستار هاشمی نیز تأکید کرد: اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.
وی درباره تأخیر ۶۷ روزه‌ای که یک کاربر از آن صحبت کرده بود، گفت: این میزان از انتظار به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.
حضور ۱۵ محصول دانش‌بنیان
 در روسیه
محصولات دانش‌بنیان ۱۵ شرکت ایرانی در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ساختمان روسیه در شهر یکاترینبورگ معرفی می‌شوند.
پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان این نمایشگاه بین‌المللی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی از روز گذشته آغاز به کار کرده و تا ۱۳ مهر برپاست. در این رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مدیریت انرژی آسانسور، استفاده از ضایعات برنج برای تولید مصالح ساختمانی، فوم سخت و موارد دیگر به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه ساختمان می‌پردازند.

اسم رمز «باقلوا» برای اندروید ۱۶
گوگل هر بار با ارائه نسخه‌های جدید اندروید، نه تنها با ویژگی‌های منحصر بفرد که با نام رمز عجیب آنها همه را غافلگیر می‌کند.
درحالی که کاربران منتظر انتشار عمومی اندروید ۱۵ هستند، گوگل کار بر نسخه‌ بعدی این سیستم‌عامل یعنی اندروید 16 را آغاز کرده است. اما نکته جالب اینجاست که این بار از حروف الفبا در محصول تازه خود پیروی نکرده است.
 براساس اعلام Android Authority، اندروید ۱۵ با نام رمز «بستنی وانیلی» شناخته می‌شد و درحالی که انتظار می‌رفت نام رمز اندروید 16 با حرف W آغاز شود اما اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این شرکت، «باقلوا» (Baklava) را به عنوان نام رمز اندروید ۱۶ انتخاب کرده است. بسیاری منتظر بودند که اندروید برای اندروید 16 به عنوان مثال نام رمز وافل (Waffle) را انتخاب کند ولی همه محاسبات کاربران به هم خورد. حتی برخی معتقدند گوگل می‌توانست از Whoopie Pie هم استفاده کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳