فصل تازه ارسال محصولات با پهپادها

آرزو کیهان/ یکی از راهکارهای فناورانه برای ارسال کالا، استفاده از پهپادهاست و حالا یک شرکت امریکایی با توجه به افزایش میزان سفارش‌های آنلاین مشتریان خود، از این فناوری بهره گرفته تا بهترین عملکرد را داشته باشد. این شرکت با استفاده از پهپاد جدید خود با نام پلتفرم 2 که پیشرفته‌تر از پلتفرم 1 است، موفق شده هزاران بسته سفارشی را با سرعت و دقت بالا جابه جا کند.
پهپاد پلتفرم 1 هنگام تحویل محصول به مشتری قادر به توقف نبود که این مشکل در پهپاد جدید حل شده است. از سوی دیگر یک بخش با نام Droid   در طرح جدید زیپ لاین به پهپاد اضافه شده است که می‌تواند محصولات را سالم‌تر به دست مشتری برساند.
 به گفته مسئولان این شرکت، زیپ لاین ظرف سال گذشته بیشترین سفارش‌ها را داشته که این موضوع باعث شد تا آنها دست به ساخت این پهپاد پیشرفته و استفاده از این فناوری بزنند. مهندسان این شرکت اعلام کردند با توجه به افزایش روزافزون تعداد بسته‌های ارسالی، مجبور بودیم از صدها خودرو استفاده کنیم که این موضوع علاوه بر نابودی محیط زیست، هزینه‌های گزافی برای استخدام و سرویس‌دهی به رانندگان این خودروها به ما تحمیل می‌کرد اما با پلتفرم 2، توانستیم بسته‌ها و محصول‌هایمان را 10 برابر ارزان و سریع‌تر از روش‌های سنتی، به دست مشتریان برسانیم. هرچند دیدن یک بسته دارو یا یک فنجان قهوه بسته‌بندی شده که از آسمان به زمین می‌رسد، شبیه فیلم‌های علمی- تخیلی است، اما واقعیت این است که پهپادهای این شرکت، اقلام را بسیار سریع و بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای به مقصد می‌رسانند. این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده که حتی در باران، تاریکی و بادهای شدید هم می‌تواند بسته‌ها را سالم به دست مشتریان برساند. هنگام ارسال بسته، Droid از بدنه پهپاد جدا شده و سفارش در آن قرار می‌گیرد سپس دوباره به قسمت زیرین پهپاد متصل می‌شود تا پرواز به مقصد انجام شود، هنگام تحویل هم این بخش از بدنه جدا می‌شود تا مشتری بسته خود را تحویل گرفته و بعد از آن مجدداً به بدنه پهپاد متصل می‌شود. از ویژگی‌های این پهپاد صدای کم آن است و دردسر پهپادهای پرسر و صدا را ندارد. همچنین پهپادهای نسل دوم زیپ لاین می‌توانند محموله‌های 3 تا 4 کیلوگرمی را در پروازهای 39 کیلومتری به مقصد برسانند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳