اخبار

 قیمت طلا و سکه کاهشی شد
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید دیروز در بازار طلای تهران با افت ۶۷۰ هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه به ۴۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.
هر قطعه سکه طرح قدیم نسبت به روز یکشنبه با افت ۲۰۶ هزار تومانی، ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. قیمت نیم‌ سکه نیز با کاهش ۱۴۷ هزار تومانی به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع‌سکه با افت ۴۶۰ هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه ۱۷ میلیون تومان و سکه یک گرمی با کاهش ۴۹ هزار تومانی، هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. از طرف دیگر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به سه میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 تداوم بومی‌سازی صنعت هوایی
حسین پور فرزانه، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در مأموریت جدید، بحث بومی‌سازی صنعت هواپیماسازی با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت. وی گفت: صنعت هوانوردی موتور پیشران توسعه پایدار است، بنابراین، تقویت و تحقق رسالت بنیادی چهارگانه سازمان هواپیمایی کشوری شامل حاکمیت، نظارت، هدایت و حمایت از صنعت هوانوردی با رویکرد منافع ملی با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.پور فرزانه تصریح کرد: توجه به اقتصاد و کسب و کار هوانوردی با رویکرد حمل و نقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی و همچنین پایداری تجاری در این صنعت از دیگر سیاست‌های راهبردی است .
 
۵ هزار مسکن پردیس در مرحله تحویل
خلیل محبت‌خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی مهر از مجموع ۲۹ هزار و ۱۸۲ واحد باقیمانده که ساخت آنها از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، تکمیل و تحویل مردم شد. محبت‌خواه ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس باقیمانده است که برنامه ریزی شده است تا با تأمین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت این واحدها هرچه سریع‌تر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.وی از برنامه آن شرکت برای تحویل ۵ هزار واحد مسکونی مهر پردیس تا پایان امسال خبر داد.