اخبار

نقشه تروریستی علیه تأسیسات زیرساختی روسیه خنثی شد
سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای از خنثی‌سازی نقشه تروریستی علیه تأسیسات زیرساختی انرژی و حمله به نیروهای امنیتی این کشور در «اینگوشتیا» خبر داد. به گزارش ریانووستی، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از بازداشت عناصر خرابکار در اینگوشتیا خبر داد. در بیانیه صادره از سوی سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص آمده است: عناصر تروریست و خرابکار مذکور در حال آماده‌سازی اقدامی خرابکارانه علیه تأسیسات زیرساختی انرژی و حمله به نیروهای امنیتی بودند. این نهاد امنیتی روسیه افزود: در جریان برگزاری عملیات مذکور یک مظنون کشته شده و ۷ فرد دیگر بازداشت شده‌اند. بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه اضافه می‌کند: همه عناصر مرتبط بازداشت شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.
 
احتمال برتری ترامپ بر هریس
در 5 ایالت کلیدی
یک نظرسنجی جدید در امریکا نشان می‌دهد نامزد جمهوری‌خواهان در پنج ایالت از هفت ایالت کلیدی برای تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری بر رقیب دموکراتش برتری پیدا کرده است. نتایج این نظرسنجی که از جانب شرکت افکارسنجی «اطلس اینتل» در هفت ایالت تعیین‌کننده برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا منتشر شده، حاکی از برتری دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه بر کامالا هریس رقیب دموکراتش در پنج ایالت از این هفت ایالت است.
در این نظرسنجی ترامپ در ۲ ایالت مهم میشیگان و پنسیلوانیا برتری قابل توجهی بر کامالا هریس دارد. این نظرسنجی مشخص کرد که هریس در ایالت میشیگان ۴۷.۲ درصد آرا را کسب کرده در حالی که ترامپ ۵۰.۶ درصد آرا را به دست آورده است. در ایالت پنسیلوانیا نیز هریس ۴۸.۱ درصد رأی دارد در حالی که ترامپ ۵۱ درصد رأی به دست آورده است. نامزد جمهوری‌خواهان در سه ایالت تعیین کننده دیگر نیز برتری اندکی بر رقیب دموکراتش کسب کرده است. «ایالت‌های کلیدی» ایالت‌هایی در امریکا هستند که بنا به معیارهای مختلف در هر انتخابات ممکن است به یکی از ۲ حزب اصلی دموکرات یا جمهوری‌خواه میل پیدا کنند و نمی‌توان برای آنها گرایش عمده به یکی از این ۲ حزب در نظر گرفت.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳