ارتش اسرائیل آماده ورود به فاز حمله زمینی به لبنان می شود

انتحار صهیونی

 موضوعی که زمانی حدس و گمان بود و اکنون واقعیت است، شاید بزودی دیگر قابل تعجب نباشد: یک جنگ تمام‌عیار بین حزب‌الله و اسرائیل در حال آشکار شدن است.
نشانه‌های این اتفاق به سرعت نمایان شده است. موضوع قابل بررسی در مراکز رسانه‌ای غربی اما به این بر‌می‌گردد که آیا رژیم صهیونیستی با توجه به عملیات‌های تاکتیکی اخیر و بخصوص ترور سید حسن نصرالله، در حمله زمینی به لبنان دچار سوء‌محاسبه (Miscalculation) شده است؟
اسرائیل با ارسال نیروهای کمکی به شمال، لشکر 98 رزمی و همچنین فعال کردن نیروهای ذخیره که در واحدهای متعلق به فرماندهی شمال خدمت می‌کنند، این سیگنال را ارسال کرده که در مورد اهداف خود در برخورد با حزب‌الله جدی است.
اما مسأله‌ای که در رسانه‌های جهانی به طور گسترده‌ای بازتاب پیدا کرده، روی این محور می‌چرخد که شکست کامل حزب‌الله؛ این بسیار بعید است. جایگاه این گروه در جامعه لبنان، بویژه در میان جمعیت شیعه در جنوب این کشور، بسیار مستحکم است.
مبارزه با حزب‌الله تنها آن را قوی‌تر می‌کند زیرا ریشه‌کن کردن حزب‌الله به عنوان یک ایده عملاً غیرممکن است.
در همین رابطه الجزیره در گزارشی نوشت: مبارزه روی زمین، نقطه قوت حزب‌الله است. این گروه سال‌هاست که برای این اتفاق تمرین می‌کند. رزمندگان حزب‌الله آموزش‌های جامعی دیده‌اند و تجربه زیادی پس از رزم در سوریه کسب کرده‌اند.
اندیشکده انگلیسی چتم هاوس نیز به تازگی نوشت: اگر اسرائیل به تشدید حملات علیه حزب‌الله ادامه دهد و این گروه موجودیت خود را در خطر ببیند، احتمالاً حزب‌الله صرف نظر از منافع ایران به شکلی که اسرائیل قبلاً تجربه نکرده واکنش نشان خواهد داد. اسرائیل اکنون مست موفقیت‌های تاکتیکی خویش است و تصور می‌کند کاری را که با حماس انجام داده می‌تواند با حزب‌الله نیز انجام دهد.
اما حزب‌الله یک بازیگر کاملاً متفاوت است.  اگر حزب‌الله واقعاً نگران شود، از تسلیحات و تاکتیک‌های جدید و مرگبار برای تداوم بقا استفاده خواهد کرد؛ سلاح‌ها و تاکتیک‌هایی که حماس آرزو می‌کرد در اختیار داشته باشد.
این اندیشکده غربی ادامه داد: ورود اسرائیل به فاز تهاجم زمینی یک اقدام احمقانه خواهد بود، زیرا این دقیقاً جایی است که حزب‌الله در آن دست بالا را دارد. این گروه به بهترین نحو با جغرافیای منطقه آشناست و برای یک نبرد کاملاً مؤثر آموزش دیده است. کوه‌ها و دره‌های جنوب لبنان محلات غزه نیستند. با این وصف، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تهدید لبنان گفت: از تمام توانایی خود حتی حمله زمینی استفاده خواهیم کرد.
او در جریان دیدار با نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی خطاب به آنها افزود: برای اینکه بتوانیم ساکنان (شهرک‌نشین صهیونیست) شمال (فلسطین اشغالی) را (به خانه‌های خود) بازگردانیم، از تمام قدرت خود از جمله شما استفاده خواهیم کرد.
به نقل از الجزیره، گالانت ترور سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به زعم خود «مرحله مهمی» به نفع این رژیم خواند.
«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیروز(دوشنبه) در پیامی به وزیران خارجه ۲۵ کشور جهان گفت که تل آویو مخالف آتش‌بس در لبنان است و خواهان این امر نیست.
او افزود: تنها راه دستیابی به یک توافق این است که حزب‌الله به شمال رودخانه لیطانی در جنوب لبنان منتقل شده و خلع سلاح شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳