اولین موضعگیری معاون دبیرکل حزب الله لبنان پس از شهادت سید حسن نصرالله:

مثل جنگ 2006 پیروز خواهیم شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنرانی پس از شهادت سید حسن نصرالله، تأکید کرد راه مقاومت ادامه دارد و پیروزی نصیب ما خواهد شد.
شیخ «نعیم قاسم» روز گذشته درباره تحولات اخیر این کشور سخنرانی کرد.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: ما یک برادر، یک عاشق، یک پدر و یک رهبر، جناب دبیرکل، سیدحسن نصرالله را از دست دادیم که تا لحظه شهادت در میدان باقی ماند.
وی افزود: اولویت شهید سیدحسن نصرالله، قدس شریف در چهارچوب وحدت عربی و اسلامی بود. سید نصرالله عاشق مجاهدانی بود که هرچه داشتند در راه خدا بخشیدند. شیخ قاسم گفت: فقدان عزیز  از دست‌رفته سیدحسن نصرالله را به صاحب عصر و زمان(عج) تسلیت می‌گوییم. سید نصرالله محبوب توده‌ها، آزادی‌خواهان و فلسطین و همه کسانی است که امید دارند آنها را از شر صهیونیست‌ها رهایی بخشند و قدرت استکبار امریکایی - صهیونیستی را در هم بشکـــــنند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه شهادت «علی کرکی» فرمانده جهادی حزب‌الله و شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش را تسلیت گفت. شیخ نعیم قاسم ادامه داد: به او و برادرانش که با او به شهادت رسیدند، تبریک می‌گوییم. ای مجاهدان، شما مصداق بارز آیه «منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً» هستید.
وی اضافه کرد: دشمن اسرائیلی به تمام مناطق و روستاهای لبنان حمله می‌کند تا جایی که هیچ خانه‌ای بدون تأثیر تجاوز بر آن باقی نماند. امریکا با اسرائیل در همه کشتارهایش مشارکت دارد و از هرگونه حمایت رسانه‌ای و سیاسی و با همه معیارها از آن حمایت می‌کند. اگر اسرائیل معتقد است که با تجاوز به اهداف خود می‌رسد، دچار توهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: جنایت پیجرها و جنایات دیگر به‌دنبال متزلزل کردن ما بود، اما به دشمن می‌گوییم که ما ثابت‌قدم بوده و مسیرمان را ادامه خواهیم داد. مسیر مقاومت ادامه دارد و حزب‌الله به اهداف و جهاد خود ادامه می‌دهد.
نعیم قاسم خاطرنشان کرد: نظام رهبری با دقتی که سیدحسن نصرالله ایجاد کرده است، ادامه دارد.
نظام رهبری با هرآنچه که سید نصرالله ایجاد کرد و همچنین طرح‌های جایگزین ادامه دارد.
وی تأکید کرد: مقاومت به حمایت از غزه در دفاع از فلسطین با همان سرعت ادامه خواهد داد. کاری که ما انجام می‌دهیم، حداقل به‌عنوان بخشی از طرح پیگیری نبرد و آنچه میدان به آن نیاز دارد، است.
شیخ قاسم افزود: می‌دانیم که نبرد طولانی خواهد بود و برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم و از این نبرد پیروز بیرون می‌آییم. تلفات جانی بسیار است، اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نخواهد رسید و از این نبرد پیروز بیرون خواهیم آمد.
وی ادامه داد: اسرائیل نمی‌تواند به قدرت نظامی ما آسیب برساند و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند، با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و نیروهای مقاومت آماده درگیری زمینی هستند.
شیخ قاسم تصریح کرد: توانایی ما زیاد است و دشمن به دلیل ناتوانی در رسیدن به توانایی‌های ما دیوانه می‌شود. ای مردم فداکار، ما به شما اطمینان داریم و همان‌طور که در سال ۲۰۰۶ پیروز شدیم، امروز نیز پیروز خواهیم شد.
معاون دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: در ساختار حزب‌الله، معاونان فرماندهان و جایگزین‌های ذخیره وجود دارد و آنها آماده جایگزین شدن در هر موقعیتی هستند. در اسرع وقت و بر‌اساس سازکار مصوب برای انتخاب در جنبش، دبیرکل حزب‌الله را انتخاب خواهیم کرد. انتخاب‌ها در حزب‌الله آسان خواهد بود و همه چیز روشن است.
وی در پایان تأکید کرد: ما در یک کشتی هستیم و پیروزی از آن ماست، ما به کمی صبر نیاز داریم و قدرت و آمادگی خود را برای هر احتمالی مهیا کرده‌ایم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳