اخبار

با حکم وزیر کشور صورت گرفت
انتصاب پورجمشیدیان
به سمت معاون امنیتی و انتظامی
وزیر کشور طی حکمی، علی اکبر پورجمشیدیان را به سمت معاون امنیتی و انتظامی این وزارتخانه و دبیر شورای امنیت کشور منصوب کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در حکم اسکندر مؤمنی خطاب به پورجمشیدیان، ضمن تأکید بر تلاش برای حفظ و استقرار نظم و ارتقای ضریب امنیت عمومی، پیگیری امور مربوط به امنیت و عمران مرزها، رسیدگی به وضعیت امنیتی بازارچه‌های مرزی، پیگیری امور مربوط به ستاد مرکزی اربعین حسینی و انجام امور دبیرخانه شورای امنیت کشور و کارویژه مرز این شورا تأکید شده است. همچنین در جلسه تودیع و معارفه‌ای که به همین منظور روز گذشته در وزارت کشور برگزار شد، با حضور وزیر، پورجمشیدیان به عنوان معاون جدید امنیتی و انتظامی وزارت کشور معارفه و از تلاش‌ها و خدمات سیدمجید میراحمدی در این مسئولیت قدردانی شد.
 
معاون سیاسی سپاه پاسداران:
تحلیل‌های نادرستی نسبت به نیروهای مسلح در جریان است
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در نشستی سیاسی با بیان اینکه «اتفاقاتی در یک سال اخیر رقم خورده و نیروهای میدان کارشان را بلدند»، تصریح کرد: اما در سطح جامعه تحلیل‌های پراکنده در جریان است که در زمین دشمن بازی می‌کنند و ناخواسته به بخشی از عملیات روانی دشمن تبدیل می‌شوند. اگر درست تحلیل نکنیم، مردم و جوانان در دام رسانه‌های معاند می‌افتند. معاون سیاسی سپاه در این باره افزود: در فضای مجازی در مورد سپاه و فرماندهان میدانی نیروهای مسلح اطلاعات نادرستی را بیان می‌کنند. مثلاً [می‌گویند] اگر جواب ترور سردار سلیمانی و هنیه را می‌دادیم، این اتفاق [ترور شهید سید حسن نصرالله] نمی‌افتاد یا اگر جواب ندهیم، گام بعدی را برمی‌دارند؛ هیجان برای اقدام است و طراحی اقدام را که انجام می‌دهید باید با در نظر گرفتن عقلانیت، تدبیر و سنجش همه جوانب اقدام به تحلیل صحنه و اجرای عملیات کرد.
جوانی تصریح کرد: سیاست نظام اسلامی، محو موجودیت رژیم صهیونیستی است. رهبر انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این وظیفه را یک تعهد می‌داند و رهبر انقلاب در امتداد امام، این سیاست را دنبال کرد و نیرویی ایجاد کرد به نام سپاه قدس که وظیفه‌اش روشن است و انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی برای تحقق حذف اسرائیل در دستور کار است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه:
ایران هیچ‌یک از اقدامات رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
«ناصرکنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اظهار داشت: پس از جنایات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ضاحیه بیروت توسط بمب‌های اهدایی امریکا برای ترور دبیرکل حزب‌الله، جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خود را در دستور کار قرار داد. وزیر امور خارجه در نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. ما به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بیانیه ایران را فوراً صادر کردیم. آقای عراقچی با حضور در نشست شورای امنیت ضمن محکوم کردن شدید این جنایت، مواضع کشورمان را اعلام کرد و خواستار اقدام ‌فوری مجامع بین‌المللی و شورای امنیت در این‌باره شد.
کنعانی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه پیگیری‌ها، سفیر ایران در سازمان ملل متحد طی ارسال نامه رسمی به دبیرکل سازمان ملل متحد، مواضع ایران را در این باره رسماً اعلام کرد. ترور دبیرکل حزب‌الله و مستشار سپاه پاسداران از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان یک تهدید علیه صلح و امنیت منطقه و خلاف حقوق بین‌الملل است و هشدار دادیم که تداوم این اقدامات می‌تواند دامنه درگیری‌ها را گسترش دهد. دبیرکل سازمان ملل باید درخواست‌ها را در این‌باره با جدیت دنبال کند. وی همچنین تأکید کرد: ایران در مشورت نزدیک با مقامات لبنان موضوعات را دنبال می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳