خبر

اول آبان؛ استارت اردوی دوومیدانی‌کاران
دوومیدانی‌کاران جوان و ملی‌پوش با تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون از اول آبان‌ماه در کمپ تیم‌های ملی ورزشگاه انقلاب اردو می‌زنند. به گفته سیدمهدی مستجاب‌الدعوه سرپرست دبیرکلی فدراسیون دوومیدانی برای حضور موفق در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا، طبق تصمیم کمیته اجرایی، ۴۴ دوومیدانی‌کار همراه ۱۵ مربی به اردو می‌آیند و برای 21 روز تمرین کرده و روز آخر اردو رکوردگیری می‌کنند. دوومیدانی‌کاران طبق رکوردها و عملکردشان برای اردوهای بعدی انتخاب می‌شوند.


شطرنج‌بازان با رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند
تیم شطرنج بانوان ایران حاضر به رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس نشد. چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج در حالی به میزبانی مجارستان برگزار شد که تیم ملی بانوان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، ستایش کریمی، طناز ازلی، وصال حامدی‌نیا و پروا بهزاد نظیف در این مسابقات شرکت کرد و در پایان در رده 37 ایستاد. این تیم که تا دور
ما قبل پایانی در جایگاه نخست کتگوری B قرار داشت، می‌توانست با یک پیروزی در دور آخر، مدال طلای این کتگوری را به خود اختصاص دهد که به دلیل عدم رویارویی با تیم رژیم صهیونیستی، این اتفاق رخ نداد. با وجود این، تمامی بازیکنان تیم ایران موفق به افزایش درجه بین‌المللی شدند. ستایش کریمی چهره شاخص این تیم بود که ریتینگ خود را 100 واحد افزایش داد. کریمی همچنین با این عملکرد، اولین نرم بین‌المللی بانوان را کسب کرد.


لبیب به خط پایان قهرمانی جهان نرسید
طلسم‌شکنی علی لبیب، رکابزن المپیکی برای عبور از خط پایان قهرمانی جهان پا برجا نماند. رکابزن جوان ایران که 13 مرداد ماه در رقابت با 91 دوچرخه‌سوار حاضر در المپیک مسافت 273 کیلومتری استقامت جاده را رکاب زد و بعد از 16 سال دومین دوچرخه‌سوار ایرانی بود که از خط پایان المپیک رد شد، بعد از المپیک با ریکاوری به چین رفت و یک ماهی هم با تیمش تمرین کرد و هم در تور بین‌المللی شرکت کرد. رکابزن المپیکی تنها ایرانی در مسابقه قهرمانی جهان زیر 23 سال بود اما به خط پایان نرسید.
محمود وفایی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در این باره می‌گوید: «ما و ویگنز این قضیه را پیش‌بینی کرده بودیم، اما علی لبیب می‌خواست مسابقه قهرمانی جهان را تجربه کند.»


حذف نوشاد عالمیان در گرنداسمش
نوشاد عالمیان، پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران با باخت در دور نخست جدول اصلی گرنداسمش چین حذف شد. او در مرحله یک‌‌سی‌ودوم نهایی جدول اصلی گرنداسمش تنیس‌روی‌میز به مصاف گائویوان لین چینی، نفر هشتم رنکینگ جهان رفت و با نتیجه 3-2 باخت و حذف شد. ندا شهسواری ملی‌پوش دختر ایران هم قبل از او در همان دور نخست جدول مقدماتی حذف شده بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳