نخستین دیدار رسمی بایرلورکوزن و میلان

نحسی تیم‌های ایتالیایی

بایرلورکوزن و میلان بعد از دو نتیجه کاملاً متفاوت در بازی اولشان در لیگ قهرمانان، امشب در بای‌آره‌نا هر سه امتیاز باارزش مسابقه را دنبال می‌کنند. دو تیم هرگز در رقابتی اروپایی مقابل یکدیگر قرار نگرفته‌اند.
لورکوزن بعد از فصل رکوردشکن قبل به لیگ قهرمانان برگشت و با پیروزی 4 بر صفر مقابل فاینورد در هلند، هم انتظارات را برآورده کرد و هم نشان داد اهداف بزرگی در این فصل دارد. فلورین ویرتز نخستین آلمانی شد که در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان دو گل زد و لورکوزن بزرگترین پیروزی خارج از خانه خود در تاریخ این رقابت‌ها را به دست آورد.
تیم ژابی آلونسو که می‌خواهد برای نخستین‌بار بعد از فصل، حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را تجربه کند، به دنبال کسب دو پیروزی در دو بازی ابتدایی برای اولین‌بار بعد از سال 2001 است، همان فصلی که در فینالش به رئال مادرید باختند.
قهرمان آلمان در 9 بازی آخر خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی شکست نخورده -هرگز این عدد به 10 نرسیده- و در مسیر رسیدن به فینال لیگ اروپای فصل قبل در پنج تا از شش بازی خانگی‌اش برنده بوده. در مجموع، لورکوزن از 21 بازی آخرش در رقابت‌های اروپایی تنها دو باخت داشته که دست بر قضا، هر دو مقابل تیم‌های ایتالیایی بوده؛ ابتدا رم و فصل قبل آتالانتا که تنها باخت کل فصل قرمز و مشکی‌ها را رقم زد.
لورکوزن بعد از پیروزی در دی‌کوییپ، یک برد هیجان‌انگیز هفت‌گله مقابل ولفسبورگ داشته و با تساوی یک بر یک این هفته به روند پیروزی‌های متوالی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا پایان داده اما این تیم در پنج بازی ابتدایی‌اش در لیگ آلمان 10 گل خورده و برای همین آلونسو که گل سوم لیورپول را در فینال سال 2005 لیگ قهرمانان به میلان زد، باید فکری برای دفاع کند.
البته میلان انتقام آن شکست را دو سال بعد گرفت و دو تیم در دیدار اول این فصل در سن‌سیرو به مصاف هم رفتند که میزبان حرفی برای گفتن نداشت و 11 شوت در چهارچوب برای لیورپول ثبت شد و در نهایت 3 بر یک باختند. روسونری حالا تنها 9 تا از 32 بازی آخرش در لیگ قهرمانان را برده با آنکه سال 2023 تا نیمه‌نهایی پیش رفت و برد فصل قبل در زمین نیوکاسل چهارمین پیروزی این تیم در 17 مسابقه خارج از خانه بود. اما دو برد پیاپی در لیگ، جان پائولو فونسکا را نجات داد به‌خصوص اولی که به شش برد پیاپی اینتر در دربی دلامادونینا پایان داد و با پیروزی 3 بر صفر جمعه‌شب برابر لچه به رده سوم سری A رسیدند. دارنده هفت قهرمانی اروپا امیدهای زیادی برای از کار انداختن تیم هماهنگ ژابی آلونسو دارد.

 

اخبار تیمی

آلونسو برای بازی مهم بایرن پنج تغییر در تیمش ایجاد کرد اما احتمالاً مقابل میلان دوباره در ترکیب تیم دست می‌برد. کاپیتان گرانیت ژاکا دوباره در خط میانی خواهد بود اما روبرت آندریش که گل اول بازی شنبه‌شب را زد، برای بازی در کنار ژاکا با الیکس گارسیا و اسکوییل پالاسیوس رقابت دارد. جای فلورین ویرتز هم که دست‌زدنی نیست، او در 26 بازی‌اش در ترکیب اصلی لورکوزن در رقابت‌های اروپایی روی 24 گل نقش مستقیم داشته و قبل از ناکامی در باواریا، در سه بازی چهار گل زده بود. قدرت خط حمله میلان به بازیکنی بستگی دارد که قبلاً در آلمان بوده، کریستین پولیشیچ در چهار بازی آخرش گل زده که هر چهار تا در نیمه‌اول بوده و می‌خواهد نخستین بازیکن امریکایی باشد که در سه مسابقه پیاپی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود. تامی آبراهام اخیراً به پولیشیچ، رافائل لیائو و آلوارو موراتا در خط حمله میلان ملحق شده اما روبن لوفتوس چیک می‌تواند برای کمک به خط میانی در برابر یک حریف تراز اول به کار گرفته شود. مارکو اسپورتیلو، اسماعیل بن ناصر، الساندرو فلورنزی و داویده کالابریا هم مصدوم هستند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳