ایران در ایران

صدور مجوز عبور گمرکی
از ارمنستان به ایران از مرز نوردوز
تبریز- فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی برای تسهیل ورود خودرو‌های کشور ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران از مرز نوردوز آغاز شد.  محسن محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در دیدار‌های ۲ سال گذشته و در حاشیه برگزاری نمایشگاه مناطق آزاد در ایروان، مشکل تردد خودرو‌های پلاک ارمنستان به ایران مطرح شد و مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه با پیوستن کشور ارمنستان به کنوانسیون کارنه دوپاساژ این مشکل رفع شد. مرتضی عابدین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کاپان ارمنستان نیز گفت: صادر نشدن مجوز عبور گمرکی در گذشته مورد انتقاد مسئولان و مردم محلی کشور ارمنستان بود و اتباع این کشور برای ورود خودرو‌های شخصی به کشورمان باید هزینه بسیار زیادی پرداخت می‌کردند. آغاز این فرآیند منجر به افزایش مراودات و توسعه ارتباطات مردمی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان خواهد شد.

البرز در پایین‌ترین سطح سرانه فضای آموزشی
کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزگفت: البرز به لحاظ سرانه فضای آموزشی در پایین‌ترین نقطه جدول کشوری قرار دارد که باید با همراهی مجموعه‌های جهادی و سپاه هرچه بیشتر در رفع مشکلات بکوشیم. «علی حجرگشت» افزود: درسال تحصیلی جدید
هشت هزار و۵۰۰ دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی آن اضافه شد. حجرگشت افزود: در حالی‌که استان البرز با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه است شاهد افزایش این جمعیت دانش‌آموزی هستیم.

رشد منفی ۴درصدی  جمعیت
در استان مرکزی
اراک - امسال نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی به منفی ۴ درصد رسیده و نرخ ازدواج نیز منفی ۱۲درصد گزارش شده است.  استاندار مرکزی در نشست ستاد بحران جمعیت استان مرکزی گفت: مسأله جمعیت استان بحرانی است و باید این موضوع مهم در رأس همه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
مخلص‌الائمه عملکرد بانک مرکزی در اختصاص اعتبارات به بانک‌های استان را ضعیف دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به قانون جوانی جمعیت جدیت بیشتری داشته باشند و مدیرانی که در زمینه اعطای تسهیلات مشکلاتی دارند، موانع را به استانداری مرکزی اعلام کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳