از گوشه و کنار ایران

شهادت یک مرزبان در زابل
یکی از مرزداران هنگ مرزی زابل حین حراست و پاسداری از مرزهای شرقی کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شامگاه یکشنبه یک نفر از مرزداران هنگ مرزی زابل به نام «امیر محمد امیری» حین حراست و پاسداری از مرزهای جنوب شرقی کشور توسط افراد مسلح ناشناس در آنسوی مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جراحت وارده در منطقه هیرمند به درجه رفیع شهادت نائل آمد.گفتنی است شهید ستوان دوم «امیرمحمد امیری» مجرد و ساکن استان خراسان رضوی، شهرستان «درگز» بود که در راه پرافتخار حفاظت از میهن به شهادت رسید.

کشف اشیای تاریخی عصر آهن در دلفان
چهارقلم اشیای تاریخی فرهنگی از یک خودرو در شهرستان دلفان کشف شد.
سرهنگ علی قدمی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی لرستان گفت: مأموران پاسگاه انتظامی در ایست و بازرسی گردنه «گشور» شهرستان دلفان در بازرسی از یک خودروی سواری، یک دستگاه فلزیاب به همراه چهارقلم شیء تاریخی - فرهنگی کشف کردند. این اشیا مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و عصر آهن هستند. مأموران انتظامی ضمن کشف و ضبط اشیای یاد شده، پرونده قضایی تشکیل دادند و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
هواپیمای آموزشی از باند فرودگاه خارج شد
یک فروند هواپیمای آموزشی هنگام فرود در زواره اصفهان  از مسیر باند خارج و زمینگیر شد.
عباس عابدی، سخنگوی اورژانس استان اصفهان گفت: حادثه ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح دوشنبه به اورژانس گزارش شد. در این حادثه یک فروند هواپیمای آموزشی هنگام فرود در باند فرودگاه در زواره از توابع شهرستان اردستان از مسیر منحرف و از جاده خارج شده بود. خدمه این هواپیمای آموزشی دو مرد بین ۳۰ تا ۴۰ ساله هوشیار بودند و مصدومیت و مشکل جدی نداشتند و به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند.
کارشناسان علت این حادثه را که در محوطه هنرستان کشاورزی ۲۲ بهمن زواره اصفهان رخ داد نقص فنی و از کار افتادن یکی از موتورها ‌اعلام کردند.
 
مرگ چاه کن در سراب
 ریزش چاه در روستای هریس سراب، منجر به مرگ مرد چاه‌کن شد.
هادی پهلوانی، رئیس هلال احمر سراب در تشریح جزئیات عملیات امدادرسانی گفت: عصر یکشنبه، در پی گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر جان باختن فردی حین حفر چاه در روستای هریس سراب، تیم امداد و نجات شعبه هلال احمر سراب شامل ۵ نجاتگر سریعاً به محل حادثه اعزام شد.
 این مرد ۵۰ ساله بر اثر ریزش چاه حین حفاری جان باخته بود و امکان دسترسی به وی بر اثر احتمال ریزش بیشتر وجود نداشت.
 بنابراین امدادگران با همکاری عوامل آتش‌نشانی و مردم محلی اقدام به حفر مسیر دیگری برای دسترسی به وی کردند. بعد از سه ساعت عملیات سخت و طاقت‌فرسا، جسد فرد فوت شده از چاه به بیرون منتقل و به عوامل شهرداری تحویل شد.

کلاهبرداری میلیاردی 2 برادر با خرید و فروش سکه
 ۲ برادر که با ترفند خرید و فروش سکه طلا بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
کاووس حبیبی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با شکایت چند نفر به پلیس تحقیقات آغاز و مشخص شد دو برادر با اخذ پروانه کسب و تأسیس یک باب مغازه سکه‌فروشی در یکی از خیابان‌های شهر شیراز اقدام به خرید و فروش سکه طلا از شهروندان می‌کردند و پس از مدتی با بهانه‌های مختلف از تحویل سکه‌های فروخته شده و پرداخت پول سکه‌های خریداری شده خودداری می‌کردند و پس از گذشت چند روز مغازه را تعطیل کرده و متواری شده‌اند.
با انجام تحقیقات پلیسی، هویت کلاهبرداران شناسایی و در یک عملیات در مخفیگاهشان دستگیر شدند. تاکنون ۱۲نفر از شاکی‌ها شناسایی شده‌اند که بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان صورت گرفته است.

دستگیری عامل سرقت مسلحانه در پمپ بنزین
 سارق مسلح نقابدار که با یک قبضه کلت کمری در یک پمپ بنزین اقدام به تهدید راکب موتورسیکلت و سرقت وسیله نقلیه‌اش کرده بود دستگیر شد.
حامد محمدی، دادستان عمومی و انقلاب رودبار جنوب در تشریح جزئیات این خبر گفت: چند روز قبل در پی انتشار فیلم سرقت مسلحانه یک موتورسیکلت در یکی از پمپ بنزین‌های شهرستان، این موضوع در دستور کار این دادستانی قرار گرفت. با صدور دستور قضایی و انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، سارق با اینکه صورت خود را پوشانده بود شناسایی و دستگیر شد.

مرگ کارگر در سقوط تابلوی راهنمایی
یک کارگر در محور ساحلی گناوه به بوشهر، بر اثر سقوط تابلوی راهنمایی و رانندگی روی سرش جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگر حین کار نصب و تعمیرات تابلوی راهنمایی و رانندگی در محور ساحلی گناوه به بوشهر بود که بر اثر شدت وزش باد، ناگهان تابلو روی سرش سقوط کرد.
این کارگر قبل از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳