صبح دیروز در شهرستان خمین

عاملان شهادت مأمور پلیس اعدام شدند

گروه حوادث/  دو سارق مسلح احشام که در شهرستان خمین یک مأمور پلیس را به شهادت رسانده بودند به دار مجازات آویخته شدند.
ابراهیم گمیزی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمین با اعلام این خبر گفت: صبح دوشنبه 9 مهرماه حکم اعدام 2 سارق مسلح و عاملان شهادت شهید ستوان دوم مرتضی براتی پس از طی روال قانونی در این شهرستان و در ملأعام اجرا شد.
این افراد طبق گزارش مأموران انتظامی بامداد 25 آذر سال 1399 در حال سرقت از یک دامداری در محلات بودند که موضوع به پلیس اعلام شد و با حضور مأموران، متهمان با 2 دستگاه خودرو از محل متواری شدند، اما در جریان تعقیب و گریز، سارقان در میدان حجاب شهرستان خمین به سمت مأموران پلیس شلیک کردند که منجر به شهادت ستوان دوم مرتضی براتی شد. متهمان که از محل فرار کرده بودند با دستورات قضایی و اقدامات پلیسی، در نهایت در استان‌های خوزستان و لرستان شناسایی و دستگیر شدند و تعداد ۳ قبضه سلاح جنگی و ۲ قبضه سلاح شکاری و مهمات مربوطه نیز از متهمان کشف شد. پس از دستگیری سارقان، کیفرخواست بعد از انجام تحقیقات در تاریخ 6 بهمن سال 1400 به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد. دادگاه پس از انجام تشریفات قانونی با حضور وکلای متهمان برگزار شد و در نهایت 2 نفر از متهمان به اتهام مشارکت در محاربه از طریق تیراندازی و از بین بردن امنیت راه‌ها به اعدام محکوم شدند. حکم متهمان به دیوان عالی کشور ارسال و تأیید و اجرا شد.
گمیزی در خصوص برخورد با مجرمان و متخلفان قانون تصریح کرد: برخورد قاطع و عدم تخصیص هر گونه ارفاقات قانونی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، همواره از تأکیدات رئیس قوه قضائیه به مسئولان قضایی بوده است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳