اخبار

بازداشت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای جنگ

در آستانه سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، اشغالگران ۴۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند. هیأت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که نظامیان صهیونیست روز گذشته ۴۰ فلسطینی از جمله یک کودک و یک زن را در کرانه باختری بازداشت کردند و بدین‌ترتیب شمار بازداشتی‌ها در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه به بیش از ۱۱ هزار تن رسیده است که شامل تمامی گروه‌های فلسطینی، بازداشت ده‌ها تن از کارگران فلسطینی و نیز بازداشت هزاران نفر از اهالی غزه است که تاکنون تعداد و هویت همه آنها با دقت شناسایی نشده است. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، در این بیانیه همچنین آمده است کمپین بازداشت‌ها از ۳۵۹ روز پیش همراه عملیات اعدام‌های میدانی، تیراندازی مستقیم قبل از بازداشت یا تهدید به آن، ضرب و شتم، استفاده از سگ‌های پلیس، استفاده از شهروندان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی و گروگان، عملیات تخریب و انفجار منازل فلسطینیان و مصادره تجهیزات، خودروها، اموال، طلا و وسایل ارتباطی آنها ادامه داشته است.

 

عضویت کشورهای جدید
در بریکس متوقف شد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اعضای کنونی گروه بریکس معتقدند که ورود کشورهای جدید به این گروه فعلاً میسر نیست. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، طی نشستی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: در موضوع گسترش گروه بریکس، همه اعضای کنونی بریکس، بر عدم پذیرش اعضای جدید در شرایط کنونی اجماع دارند. ما تا پیش از این ۵ کشور بودیم اما حالا ۱۰ کشور هستیم. بریکس نیاز به فراهم کردن شرایط برای ورود تدریجی و آشنا شدن کشورهای جدیدالورود با قواعد این گروه دارد.
لاوروف افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ کشور درخواست شراکت و همکاری با بریکس را مطرح کرده و ۱۰ کشور نیز خواستار عضویت دائمی در بریکس هستند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش - ۰۹ مهر ۱۴۰۳