کمک به خانواده حادثه‌دیدگان معدن طبس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت علی‌الحساب 200 میلیون تومان به خانواده‌های حادثه‌دیده معدن طبس خبر داد و گفت: برای هر خانواده به صورت علی‌الحساب ۲۰۰ میلیون تومان غیر از بیمه حوادث پرداخت می‌شود.
احمد میدری با تسلیت حادثه معدن طبس و با اشاره به اینکه این اتفاق بزرگ‌ترین حادثه معدن در تاریخ معادن ایران بوده است، افزود: از لحظات ابتدایی حادثه، تأکید رؤسای سه قوه را برای بررسی موضوع و حضور مدیران کشوری شاهد بودیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۲ عامل خطاهای فردی و موضوعات نظارتی در حوادث معدنی ادامه‌ داد: این حادثه در همه ابعاد در حال بررسی است و گزارش نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید. میدری اظهار داشت: تا سال ۹۱ تعداد کشته‌های حوادث معدنی کم بود اما از سال ۹۱ تا امروز بیش از ۱۱۴ کشته در معادن داشته‌ایم. وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند، افزود: یکپارچه کردن دستگاه‌های نظارتی در کاهش حوادث ناشی از کار مؤثر خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ابتدای حوادثی نظیر معدن طبس، رسانه‌ها، مسئولان و افکار عمومی حضور جدی دارند اما بعدها کمرنگ می‌شود.