دیگه‌چه‌خبر؟

پروژه اسرائیل برای جنگ روانی علیه مردم ایران
 خبر اول اینکه، پس از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، رسانه‌های فارسی زبان وابسته به این رژیم نیز بنابر وظیفه محوله، یک پروژه عملیات روانی علیه جامعه ایران را کلید زدند و به بررسی واکنش احتمالی ایران و رابطه آن با بازارهای مالی پرداختند. در همین رابطه شبکه تروریستی اینترنشنال ضمن ادعای بالا رفتن نرخ ارز و قیمت طلا در ایران، تلاش کرد تا با یک عملیات روانی، اقدام جمهوری اسلامی درقبال شرارت‌های مستمر اسرائیل را به قیمت دلار و سهام گره بزند. با این حال روز گذشته چه بازار ارز و چه بازار طلای ایران ساعات نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشتند و به سیر عادی خود ادامه دادند. این در حالی است که در جریان عملیات وعده صادق نیز رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی از جمله اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی بودند که گفتند واکنش ایران، منجر به تلاطم غیرقابل بازگشت بازارهای مالی خواهد شد. با این حال پاسخ بموقع، دقیق و راهگشا تحت عملیات «وعده صادق» و همراهی افکار عمومی، این گمانه‌زنی‌ها را ناکام گذاشت.
 
کارشناس BBC: شهادت نصرالله پایان حزب‌الله نیست
 خبر دیگر اینکه، علم صالح دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا در پاسخ به سؤال بی‌بی‌سی فارسی که از او پرسید «کشته شدن سیدحسن نصرالله تا چه اندازه می‌تواند حزب‌الله و حتی منطقه را دستخوش تغییر کند؟» گفت: بدون شک با رفتن سیدحسن نصرالله، پایان حزب‌الله رقم نخواهد خورد. به همین خاطر است که اسرائیل تمام تلاش خود را به کار بسته تا این گروه را تضعیف کند.
صالح ادامه داد: با این حال ما در چند دهه اخیر شاهد بوده‌ایم که ترورها و حملات اسرائیل به حزب‌الله، نتوانسته امنیت اسرائیل در مقابل حزب‌الله لبنان را تضمین کند. بلکه برعکس امنیت اسرائیل بیش از پیش زیر سؤال رفته است. این استاد دانشگاه در ادامه افزود: طبیعتاً حزب‌الله، حماس نیست. حزب‌الله سازمانی بزرگ‌تر از حماس و دارای پایگاه اجتماعی و توان گسترده است. به همین خاطر اسرائیل نمی‌تواند با ترور سیدحسن نصرالله پایان حزب‌الله لبنان را رقم بزند.
وی همچنین گفت: حماس و حزب‌الله نتیجه سیاست‌های خصمانه اسرائیل است و تکیه بر قدرت نظامی و ترورهای هدفمند، ضرورتاً امنیتی را برای اسرائیل نخواهد آورد.
 
نخست‌وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند
 دست آخر اینکه،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد: میخائیل میشوستین نخست‌وزیر فدراسیون روسیه روزهای آینده در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده، در راستای توسعه مناسبات دوجانبه به تهران سفر می‌کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳