پیام رئیس جمهور درپی شهادت سید حسن نصرالله

شجره طیبه مقاومت مستحکم‌تر شد

پزشکیان: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

«سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست»، بخشی از بیانیه حزب‌الله که شهادت این ستون برجسته جبهه مقاومت را در جریان عملیات تروریستی- موشکی عصر جمعه رژیم صهیونیستی در ضاحیه لبنان تأیید کرد. در پی تأیید این خبر مقامات و شخصیت‌های برجسته ایران در پیام‌هایی این شهادت را به رهبر معظم اسلامی تسلیت گفتند و بر حتمی بودن رسوایی و شکست رژیم جنایتکار و اشغالگر اسرائیل تأکید کردند.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور در پی شهادت سید حسن نصرالله در پیامی، شهادت شخصیت‌های برجسته‌ مقاومت و در رأس آنها سید حسن نصرالله را سبب استحکام بیش از پیش شجره طیبه مقاومت دانست و گفت: ما این گونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.
رئیس جمهور در این پیام با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تصریح کرد: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و امریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از همدستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.
رئیس جمهور در پایان پیام خود نوشت: «اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهید سید حسن نصرالله را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. حزب‌الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ.»
 
عراقچی: شجره طیبه مقاومت از رشد باز نمی‌ایستد
وزیر امور خارجه کشورمان  نیز در پیامی شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران تبریک و تسلیت گفت.
وزارت امور خارجه ایران هم شب گذشته در بیانیه‌ای در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی خود را برای حمایت از مردمان قهرمان فلسطین و لبنان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به کار خواهد گرفت و در کنار فلسطین و لبنان برای تنبیه متجاوزان خواهد ایستاد.
 
حزب‌الله برگه‌ انحطاط صهیونیست‌ها را توشیح خواهد کرد
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در پیامی با بیان اینکه سید مقاومت تا آخرین نفس پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود، تأکید کرد: ملت سربلند ایران همچون گذشته با تمام توان در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در پیام خود به مناسبت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و یارانش یادآور شد: به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.
همچنین سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران با صدور پیام‌های جداگانه‌ای تصریح کردند که پس از این جنایت، نیروهای مقاومت ضربات کوبنده‌تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهند آورد.
 
همصدایی ایران در محکومیت ترور دبیرکل لبنان
محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی رؤسای جمهور پیشین، علی لاریجانی مشاور رهبری انقلاب اسلامی، سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، فاطمه مهاجرانی سخنگو و الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از جمله مقامات و شخصیت هایی بودند که در پیام‌هایی به شهادت سید حسن نصرالله و یارانش در جریان جنایت صهیونیست‌ها در ضاحیه لبنان واکنش نشان دادند.
معاون اول رئیس جمهور در پیامی که پیش از تأیید خبر شهادت خطاب به نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان منتشر شده بود، نوشت: بمباران بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، نقض آشکار تمامی موازین بین‌المللی از جمله تمامیت ارضی این کشور است. این تجاوز، نتیجه سال‌ها استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی بوده و یک بار دیگر ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز در پیامی تأکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همان طور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است.
بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی  برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، اعضای کمیسیون با ابراز تأسف از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های مدعی حقوق بشر، خواستار پاسخ قاطع، عملی، پشیمان کننده و عبرت‌آموز به رژیم صهیونیستی شدند.
تشکل‌ها و احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب نیز در بیانیه‌هایی به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داده و با جبهه مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی اعلام همراهی کردند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳