فضای مجازی

مقاومت به عقب بازنمی‌گردد
سرباز روح‌الله رضوی، مهاجر هندی که چندسالی است به ایران مهاجرت کرده، در واکنش به جنایت تازه رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله نوشته: «این اولین مرتبه‌ای نیست که دبیر کل یک جنبش مقاومت هدف قرار می‌گیرد. تقریباً نفرات اول تمامی گروه‌های مقاومت از حدود ۳۰ سال قبل تا الان شهید شده‌اند. حالا که خبر شهادت سید درست است، یکی هست در امتداد بقیه. هرچند که جنبش‌های مقاومت بعد از ترور رهبران‌شان سخت‌تر و قدرتمندتر شدند. این رویه این ۳۰ سال بوده، هرچند که بحث فقدان نابغه‌ای چون سیدحسن در میان باشد. آخر کار دنیایی یک رهبر مقاومت همیشه ممکن است شهادت باشد. این خط و رویه باید جاری بماند. مبانی اعتقادی، سیاسی و اخلاقی که من در این سال‌های عمرم دریافتم همگی حاکی از آن است که خط و جریان مقاومت باید دنبال بشود. مقاومت جلوی دشمن صهیونیستی عین توحید و عین سیاست‌ورزی برای مصالح دنیایی و عین اصول و موازین اخلاقی است. آنچه در این میان باید برای ما در سختی‌های این راه پرپیچ‌وخم مهم باشد، این است که نکند از این خط منحرف بشویم. حالا که سیدحسن شهید شده است قرار نیست به عقب برگردیم. تاوان یک قرن خواب و خیانت، هرچند که اینک بر دوش ملت‌های مقاوم افتاده اما راهی جز این نداریم.»

گفت‌وگویی در قلب بمباران بیروت
جواد موگویی، مستندساز و پژوهشگر تاریخ انقلاب هم در واکنش به بمباران شهر بیروت و تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی دست به انتشار تصویری از چت خود با یکی از اعضای حزب‌الله مستقر در بیروت زده است. موگویی در توضیح این تصویر نوشته: «با محمدحسین عضو حزب‌الله، در سفر سال ۹۸ به بیروت رفیق شدم. راحت فارسی حرف می‌زند، با موتورش کل بیروت را پرسه زدیم. او در شب این واقعه برای من نوشت: دارند ما رو می‌زنند. حلالم کن. مظلومیت ما را پخش کنید.» موگویی در ادامه نوشته: «فیلم‌هایی که برای من فرستاد، از چند صدمتری خانه‌اش بود. نمی‌دانم بعد از این جوابم را خواهد داد یا نه؟!» یکی از کاربران در واکنش به این پست موگویی نوشته: «امیدوارم سایه جنگ از مردم خسته و اندوهگین خاورمیانه برداشته شود.» فرد دیگری این طور نوشته که: «این اسرائیلی‌های وحشی هرچقدر هم که تلاش کنند در نهایت محکوم به نابودی هستند.» کاربر دیگری نوشته: «خدایا خودت کمک حالشان باش. امیدوارم این جنایتکاران بزودی به سزای اعمالشان برسند.»

 بازتاب انتشار فیلم جنایت تازه صهیونیست‌ها
هادی تقی‌زاده، نویسنده ادبیات داستانی با انتشار فیلم کوتاهی از بمباران بیروت توسط صهیونیست‌ها نوشته: «جنایات اسرائیل تمامی ندارد!» فیلمی که او به اشتراک گذاشته از صفحه مجید فتحی، عکاس عرب مستقر در غزه است. این عکاس در توضیح تصاویری که از حمله اخیر صهیونیست‌ها منتشر کرده، نوشته: «کودکان در میان ویرانی‌ها ایستاده‌اند.» کاربرانی از ملیت‌های مختلف به این پست واکنش نشان داده‌اند؛ یکی از آنان نوشته: «این بچه‌ها باید درس بخوانند، باید یاد بگیرند به زنان و مردانی جسور تبدیل شوند، باید به زندگی بازگردند نه اینکه میان این ویرانه‌ها روزگارشان به سر آید!» کاربر دیگری نوشته: «امیدوارم خداوند ملت فلسطین و لبنان را از دست این شیاطین نجات بخشد.» کاربر دیگری که به نظر فلسطینی است، نوشته: «چرا صدای هیچ کدام از مدعیان حقوق بشر درنمی‌آید؟ چرا کشورهای غربی و امریکایی مقابل این جنایتکاران نمی‌ایستند؟ تا کی قرار است در برابر این اتفاقات سکوت کنند!» یک کاربر انگلیسی هم نوشته: «قدرتمندترین سلاح‌ها برای کشتار زنان و کودکان به کار گرفته شده‌اند، اما همه سکوت کرده‌اند!» یک کاربر فلسطینی هم نوشته: «خداوند فرزندان و نوادگانم را وسیله‌ای برای عذاب جنایتکاران قرار دهد. امیدوارم خون ما مردم بی‌گناه بی‌جواب نماند.» یک کاربر دیگر هم نوشته: «امریکا نفت غزه را گرفت، معامله اسرائیل با امریکایی‌ها بر سر نفت، تسلیحات و حمایت همه‌جانبه است. حالا امریکایی‌ها برای حفظ منافع خود به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات و نسل‌کشی این رژیم کودک‌کش هستند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳