حوادث جهان

11 کشته در واژگونی کامیون در تانزانیا
 واژگونی کامیون در منطقه امبیا در ارتفاعات جنوبی تانزانیا، دست‌کم ۱۱ کشته و ۲۱ زخمی
بر جا گذاشت.
به گزارش الجزیره، جوما هومرا، کمیسر منطقه‌ای امبیا گفت: این حادثه حدود ساعت ۶:۴۵ صبح شنبه به وقت محلی رخ داده است. کامیون حامل ۱۱ نفر از مقصد مبالیزی به ایلمبو بود که در دره‌ای سقوط کرد.
این ۱۱ نفر با وجود اطلاع از نقص فنی کامیون، راننده را تحت فشار قرار دادند تا برای حضور بموقع در محل کارشان حرکت کند که پنج نفر از آنها در دم و 6 نفر در راه انتقال به بیمارستان جان باختند.
 
17 آفریقایی قربانی تیراندازی‌های کور
به ‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در آفریقای‌جنوبی دست‌کم ۱۷ نفر کشته شدند.به گزارش رویترز، دو خانه در شهر «لوسیکیسیکی» در «کیپ شرقی» هدف تیراندازی قرار گرفت و ۱۲ زن و یک مرد در یک مکان و سه زن و یک مرد دیگر نیز در مکان دیگر کشته شدند.همچنین بر اساس اعلام پلیس، هجدهمین قربانی نیز در بیمارستان شرایط وخیمی دارد. رسانه‌های آفریقای‌جنوبی نوشته‌اند که قربانیان خویشاوند بودند.یکی از مقامات منطقه‌ای گفته است که افراد مسلح بدون هدف‌گیری اقدام به تیراندازی کور کرده‌اند.

13 کشته در انفجار پمپ بنزین داغستان
شمار قربانیان حادثه انفجار جایگاه سوخت در داغستان روسیه به ۱۳ نفر افزایش یافت.
به گزارش تاس، وزارت خدمات اضطراری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد وقوع انفجار روز جمعه در حومه مخاچ قلعه، پایتخت داغستان رخ داد و با تخریب ساختمان جایگاه سوخت و خسارت شدید دو خودرو و یک کامیون، بلافاصله عملیات جست‌و‌جو و نجات در زیر آوار محل انفجار آغاز شد و تحقیقات درباره علت این حادثه ادامه دارد. داغستان روز شنبه را در این منطقه عزای عمومی اعلام کرده است.وزارت شرایط اضطراری روسیه روز شنبه اعلام کرد انفجار باعث آتش‌سوزی حدود ۵۰۰ مترمربع شد.به گفته مقامات بهداشتی، این حادثه 11 نفر زخمی داشت که هشت نفر از مجروحان در بیمارستان بستری شدند و حال یک نفر وخیم است.