از گوشه و کنار ایران

 مرگ 2 کارگر ورامینی در واژگونی مینی‌بوس
واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران یک واحد تولیدی در حوالی روستای قلعه بلند شهرستان پیشوا، منجر به مرگ دو کارگر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر شد.
اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با اشاره به جزئیات این خبر گفت: ساعت ۵:۳۰ صبح شنبه هفتم مهر یک مورد واژگونی مینی‌بوس در جاده امامزاده عبدالله قلعه بلند به مرکز ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد. پس از ارائه گزارش بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۲ نفر جان باختند و ۲۵ نفر مصدوم شدند. مجروحان این حادثه نیز بعد از اقدام‌های اولیه توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان‌های شهید مفتح، ۱۵ خرداد و هفت تیر انتقال داده شدند.علت حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

دستگیری سارق فرش نفیس تاریخی در تبریز
 سارقی که یک تخته فرش نفیس با قدمت تاریخی را از کارگاه فرشبافی در تبریز سرقت کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ محمدتقی سلطانی رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت یک تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی از کارگاه فرشبافی در تبریز که چند میلیارد تومان ارزش داشت، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و بررسی‌های همه‌جانبه و با بکارگیری شیوه‌های نوین کشف علمی جرایم، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت اصلی متهم سابقه‌دار شدند و پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی، متهم در عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد. هر چند در ابتدا متهم از قبول اتهام سرقت خودداری و اذعان می‌کرد که هیچ سرقتی مرتکب نشده است، اما در بازجویی‌های تخصصی و پس از مواجهه با مستندات پلیس به سرقت این تخته فرش نفیس تاریخی اعتراف کرد.

2 کشته در واژگونی اتوبوس قزوین
 حادثه واژگونی اتوبوس در جاده قزوین به تهران 2 کشته و 13 مصدوم داشت.
بنا بر اعلام روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان، یوسف اکبری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین اظهار کرد: این حادثه ناگوار در ساعت ۰۲:۲۰ بامداد شنبه در مسیر قزوین به تهران ورودی بلوار نوروزیان قزوین رخ داد و بلافاصله پس از اطلاع، آمبولانس‌های اورژانس به سرعت وارد عمل شدند. از ۱۳ مصدوم، ۱۱ نفر به سرعت توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان رجایی منتقل شدند تا تحت درمان قرار گیرند اما یک نفر از مصدومان به دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه و یک مصدوم دیگر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
 
سقوط سنگ روی پژو در جاده چالوس
  بارندگی شدید باران و برف در نقاط جلگه‌ای و ارتفاعات کوهستانی خطه غربی مازندران سبب بروز حادثه در گذرگاه‌های پرتردد این مناطق و سقوط سنگ به روی خودروی پژو پارس در محور چالوس - مرزن آباد و مجروح شدن سرنشین این خودرو شد.
 این حادثه صبح شنبه در محدوده پیچ آینه - پل ذغال محور قدیم مرزن آباد - چالوس به وقوع پیوست که خسارت شدیدی به بدنه و سقف این خودرو وارد کرد که با حضور بموقع نیروهای امدادی و فوریت‌های پزشکی سرنشین مصدوم برای مداوا به یکی از مراکز درمانی شهرستان چالوس انتقال داده شد.
برهمین اساس، طبق گزارشی که فرمانده پلیس راه ولی‌آباد کندوان ارائه داده یک مورد ریزش سنگ نیز در محدوده سیاه‌بیشه رخ داد که خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.