خبر

تداوم بارش باران در 17 استان کشور
ایران زمین – 17 استان کشور روز شنبه بارانی را سپری کردند و گزارش‌های هواشناسی از تداوم این بارش‌ها در امروز خبر می‌دهد.  شدت بارش‌های دیروز در گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی البرز بیشتر بود.  امروز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان، دوشنبه در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و مازندران و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. همچنین بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، به‌خاطر بارش باران، مه‌گرفتگی شدید و خطر ریزش کوه محورهای چالوس و هراز و آزادراه تهران- شمال در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است.

افزایش آمار حیوان گزیدگی در البرز
کرج – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرزاعلام کرد: بررسی آماری بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۲ از سیر صعودی میزان حیوان گزیدگی در این استان حکایت دارد.  شهرام صیادی به مناسبت روز جهانی پیشگیری و اطلاع از بیماری هاری گفت: براساس آمار تعداد موارد حیوان‌گزیدگی طی سال ۱۳۹۳ در استان البرز حدود چهار هزار مورد بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۵ هزار مورد رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: هاری به‌عنوان یک بیماری عفونی ویروسی از طریق گزش توسط حیوان هار به انسان منتقل می‌شود. وی ادامه داد: این بیماری کشنده است و در صورت انجام کلیه مراحل پیشگیری و درمان بیماری از جمله شست‌و‌شوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به‌موقع و کامل می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

تأسیس بزرگ‌ترین پالایشگاه برنج با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیاردی
رشت - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تأسیس بزرگ‌ترین پالایشگاه برنج در شرق استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار آمادگی سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیاردتومانی را برای احداث این پالایشگاه دارد.
تیمور پورحیدری با بیان اینکه اولویت ما توسعه صنایع دانش‌بنیان متصل به کشاورزی در گیلان است، اظهار کرد: صنایع بومی و دارای سنخیت با اقلیم گیلان می‌توانند تحولی عظیم در اعتلای محصولات کشاورزی و صنعت غذایی کشور ایجاد کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳