برگزیدگان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شدند

آزمونی برای جوان‌های مستعد


گروه فرهنگی/ هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با معرفی 430 برگزیده در شاخه‌های مختلف موسیقی به کار خود پایان داد و حمیدرضا اردلان برای جشنواره آینده به عنوان دبیر معرفی شد.
حمیدرضا اردلان (دبیر هفدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان) در آیین اختتامیه این جشنواره که اجرای آن را سید عباس سجادی برعهده داشت در جملاتی گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان یک آزمون است و در این دوره 2 هزار و 117 نفر از 31 استان در سه بخش نواحی و مقامی، ردیف دستگاهی و کلاسیک شرکت کردند و در 12 شاخه آوازی و با حضور 90 مدرس برجسته موسیقی ایران این داوری‌ها انجام گرفت.
او در ادامه افزود: حدود 25 درصد از داوران از میان استادان جوان انتخاب شده بودند که برخی از آنها در همین جشنواره ملی موسیقی جوان توانسته بودند حائز رتبه اول یا دوم شوند و به دنبال آن تحصیلات آکادمیک را ادامه دادند و امروز عضو هیأت علمی دانشگاه هستند.

پیشنهاد تسهیلات ویژه
از سوی دو وزارتخانه
برای برگزیدگان
او تصریح کرد: اگر جشنواره موسیقی جوان یک رویداد ملی است و اغلب نوازندگان آن در ارائه هنر خود صاحب قدرت هستند، بهتر است بعد از جشنواره مذاکراتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت علوم صورت گیرد تا مقام‌آوران بتوانند امتیازی در هنرستان‌ها و کنکور سراسری رشته موسیقی داشته باشند.
او خاطرنشان کرد: زمان بسیار محدود است و معرفت شنیداری در دوره حاضر و در کشور ما گاهی به دلیل اصوات مصرفی که کل کشور و جهان را فراگرفته به ما گوشزد می‌کند که یک تحول بنیادین برای نجات هوش ایرانیان لازم است. معرفت‌های شرقی اغلب از راه گوش انتقال می‌یابند و در دوره جدید بیشتر به بصر و تکنولوژی تکیه دارد و این یک ضایعه است.
اردلان در پایان سخنانش بیان کرد: کشور ما این استعداد را دارد تا نماد وحدت ملی، نمایش هنر ایران و بسیاری از شاخصه‌های فرهنگی باشد و یک جشنواره را پرورش دهد و دست به دست بگرداند و آن را به نقطه امن برساند.