یک حلقه هوشمند پرکار

 آرزو کیهان
خبرنگار


حلقه هوشمند Wizpr یکی از فناوری‌های جدید پوشیدنی است که شما را قادر می‌سازد تنها با نزدیک کردن حلقه به د‌هان‌تان دستورهای‌تان را به حلقه بدهید و بدون دیدن مانیتور با هوش مصنوعی تعامل داشته باشید. شما می‌توانید بدون فشار دادن دکمه یا کلید و تنها با صحبت کردن، خواسته‌های‌تان را مطرح کنید.
حلقه Wizpr، طوری طراحی شده که دستگاه ضد نویز پس زمینه آن، صدای شما را حتی در فضاهای شلوغ می‌شنود و به دستورهای‌تان عمل می‌کند بدون آنکه مجبور باشید داد بزنید. شرکتVTouch حلقه هوشمند خود را به عنوان یک فناوری آرام در دنیای پر سرو صدای امروزی و تعامل آینده انسان و هوش مصنوعی معرفی کرده است. این فناوری محدودیت رابط‌های کاربری گرافیکی مانند رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند را ندارد و کاربر بدون نگاه کردن به صفحه نمایش، در هر زمان و هر مکانی می‌تواند خواسته‌هایش را مطرح کند.
مدیر شرکت سازنده این حلقه گفت: ما معتقدیم در آینده، استفاده از فناوری‌های پوشیدنی همچون عینک‌ها چندان متداول نخواهد بود زیرا استفاده از عینک‌ها در زندگی روزمره به دلیل تداخل بصری دشوار می‌شود. از سوی دیگر وزن عینک روی صورت، کاربر را در طولانی مدت خسته می‌کند اما استفاده از حلقه‌های هوشمند کاری بسیار راحت‌تر خواهد بود. جالب‌تر آنکه این حلقه‌ها می‌توانند به عنوان اکسسوری هم استفاده شوند زیرا ساده، زیبا و سبک هستند از این رو، بزودی در میان مردم محبوب خواهند شد.
این حلقه هوشمند به دلیل تمرکز بر هوش مصنوعی پیشرفته، بیشتر از حلقه‌هایی که بر تناسب اندام و سلامتی تمرکز دارند، مورد توجه قرار خواهد گرفت. این حلقه همچنین می‌تواند رویدادهای تقویمی، پیام‌ها، ایمیل‌ها و موقعیت مکانی و آب و هوایی را به کاربر اطلاع دهد و حتی کنترل لوازم هوشمند خانه را از طریق ارسال صوت انجام دهد.
این حلقه از تیتانیوم و رزین اپوکسی ساخته شده و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای موجود است. قاب چهار گرمی آن دارای باتری، پردازنده مرکزی، میکروفن، سنسور، بلوتوث، تراشه کم مصرف و آنتن است. همچنین این حلقه، یک دکمه دارد که کاربر با فشار دادن آن می‌تواند از دستیارهای هوش مصنوعی مختلف استفاده کند. همچنین کاربر می‌تواند در صورت بروز خطر، این دکمه انگشتر هوشمند را 5 بار فشار دهد تا عملکرد SOS اضطراری آن فعال شود و درخواست کمک کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار - ۰۷ مهر ۱۴۰۳