دیگه‌چه‌خبر؟

ترامپ: به‌خاطر ایران اطرافم پر از مأمور امنیتی است
 خبر اول اینکه، مدیر ارتباطات کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که او روز سه‌شنبه هفته جاری توسط اطلاعات ایالات متحده درباره تهدیدات مرگ از سوی ایران مطلع شده است. مدیر ارتباطات کارزار ترامپ همچنین مدعی شد که مقامات اطلاعاتی دریافته‌اند این حملات مداوم و هماهنگ در چند ماه گذشته افزایش یافته است.
دونالد ترامپ نیز با استناد به این ادعاها طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: دور و اطراف من پر شده از پرسنل امنیتی، تفنگ و سلاح. تا به حال این [حجم از حفاظت] را ندیده‌ام. از کنگره تشکر می‌کنم که به اتفاق آرا بودجه بیشتری را برای این منظور به سرویس مخفی اختصاص داد. گفتنی است که پیش‌تر جمهوری اسلامی ایران ادعاهای ترامپ و امریکا در ارتباط با این موضوع و همچنین دخالت در امور داخلی این کشور را رد کرده بود.
 
گروسی ماه اکتبر به ایران سفر می‌کند
 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری رویترز خبر داد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد.
رویترز پس از گفت‌وگو با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به نقل از وی مدعی شد که او در اکتبر به ایران سفر خواهد کرد. رویترز همچنین نوشته است که گروسی قصد دارد تا به منظور آماده‌سازی بستر مذاکرات بین غرب و تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران، راهی این کشور شود.
گروسی نیز در این‌باره به رویترز گفت: آنچه من می‌بینم، تمایلی آشکار برای مذاکره مجدد با ما به شکلی معنادار است. وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی و تدارکات مذاکرات احتمالی به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های (هسته‌ای) ایران باید از حالا آغاز شود، اضافه کرد که امیدوار است تا در اکتبر به ایران سفر کند.
 
اوکراین اطلاعاتی از ارسال موشک‌ ایران به روسیه ندارد
 دست آخر اینکه،  دیفنس اکسپرس اوکراین در گزارش دیروز خود نوشته است که طبق گفته سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین هیچ اطلاعاتی درباره تأمین 220 موشک کوتاه برد فتح 360 ایران (با حداکثر برد 120 کیلومتر) برای روسیه در اوایل سپتامبر 2024 در اختیار ندارد.
به گزارش تسنیم، این رسانه اوکراینی افزود: این داده‌ها در تناقض با چیزی است که پیش از این در رسانه‌های اوکراینی به نقل از منابع غربی گفته شده بود که ایران موشک‌های فتح 360 را بدون پرتابگرهایش به روسیه تحویل داده است.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه - ۰۵ مهر ۱۴۰۳