فرهنگ

اعطای نشان «درجه یک هنری» به رضا اسماعیلی

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در جلسه ۵۶۹ خود به رضا اسماعیلی شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی، نشان «درجه یک هنری» اعطا کرد.
رضا اسماعیلی دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی است. به خاطر سه دهه حضور فعال و تأثیر‌گذار در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ادب آیینی، در آبان ماه ۱۳۹۱ اولین برنامه «شب شاعر» که به همت مؤسسه فرهنگی، رسانه‌ای «اوج» برگزار گردید، به «نکوداشت» این شاعر معاصر اختصاص یافت.
/روابط عمومی

 

«سردباد» به جشنواره توکیو رسید

فیلم سینمایی «سردباد» با نام جهانی The Bora به کارگردانی «محمد اسماعیلی» در اولین حضور جهانی خود به بخش رقابتی «آینده آسیا» در سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو راه پیدا کرد.
فیلمنامه فیلم «سردباد» به تهیه‌کنندگی مشترک آرش شجاعی و بیژن میرباقری، به صورت مشترک توسط پیمان اسماعیلی و محمد اسماعیلی براساس داستان کوتاهی از کتاب «برف و سمفونی ابری» نوشته پیمان اسماعیلی نوشته شده است.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که در میان رویدادهای موسوم به الف جهانی است، از ۷ تا ۱۶ آبان (۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر) در ژاپن برگزار خواهد شد./روابط عمومی
 

 

کوک «شب سنتور»
در کوشک باغ هنر

شب سنتور با حضور مجید کیانی، میلاد کیایی و پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار حوزه موسیقی پنجشنبه 5 مهرماه از ساعت 16 در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود. این برنامه  با همکاری مجموعه کوشک باغ هنر و مؤسسه فرهنگی و هنری فرهیزش خواهد بود. شب سنتور، برنامه‌ای تحلیلی در حوزه هنر موسیقی است که با حضور نوازندگان، پژوهشگران، مؤلفان، سازندگان و علاقه‌مندان حوزه موسیقی همراه است./روابط عمومی

 

سالن‌های سینمایی به نام آوینی و ملاقلی‌پور شدند

همزمان با هفته دفاع مقدس دو سالن پردیس سینمایی باغ کتاب، به نام شهید «سید مرتضی آوینی» و «رسول ملاقلی‌پور» نامگذاری شد.
/ایسنا