خسروپناه:

سند موسیقی برای همه لازم‌الاجراست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند موسیقی مانند هر سند دیگری از آنجایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، قانونی و لازم‌الاجراست.
«حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگویی اظهار داشت: اگر دستگاهی به سند موسیقی عمل نکند یا کوتاهی و ترک‌فعل کند، دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی که به کمک شورا نظارت می‌کنند، می‌توانند پرونده تشکیل دهند و قوه‌ قضائیه با دستگاهی که کوتاهی کرده برخورد کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینکه می‌بینیم برخی قوانین در برخی از دستگاه‌ها درست اجرا نمی‌شود و ضمانت اجرایی ندارد، مشکل کلی است که امکان دارد در خیلی از مصوبات مشاهده شود و تنها مختص سند موسیقی نیست، اما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نهادهایی مانند سازمان بازرسی و دیگر نهادهایی که قدرت نظارتی بالاتری دارند و دست و بالشان برای نظارت بازتر است، به مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می‌کنند که این اسناد به درستی اجرا شوند.
خسروپناه تصریح کرد: مسئولیت اجرایی سند موسیقی هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ یعنی این وزارتخانه باید این سند را اجرا و عملیاتی کند. امیدوارم در دولت جدید، سند موسیقی و در کنار آن دیگر اسناد اجرایی شوند.

اتمام تدوین سند نمایش خانگی
خسروپناه در عین حال گفت: ما مشغول تدوین اسناد دیگری هم هستیم که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا‌وسیما در حال انجام است، مانند سند وی.او.دی‌ها و پلتفرم‌هایی که نمایش خانگی را بر عهده دارند که تقریباً تمام شده و در آینده نزدیک در شورا بحث می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اسناد تئاتر و سینما افزود: بسیاری از ذی‌نفعان سینما و تئاتر از منافع مشروعشان مطالبه‌گری دارند. از طرفی، به فرهنگ عمومی جامعه ما که مطالبه‌گریشان در حوزه سینما و تئاتر ارزشی است، باید در این سندها توجه شود./ایرنا