مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب، کمپ تمرینی تیم ملی دوومیدانی شد

قدم اول برای راه‌اندازی ماشین مدال‌آوری

مهری رنجبر/  مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب، کمپ تمرینی تیم ملی دوومیدانی شد. در حالی که تا قبل از این نیز ورزشکاران و مربیان دوومیدانی در این مجموعه تمرین می‌کردند، اما چند روزی است که شرایط فرق کرده است. احسان حدادی رئیس فدراسیون که برای راه‌اندازی ماشین مدال‌آوری دوومیدانی برنامه دارد، در اولین قدم تابلوی کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی را بر سردر مجموعه آفتاب انقلاب بالا برد؛ تابلویی که ورود ورزشکاران هیأت تهران را ممنوع کرد.
 خیلی‌ها بابت این اتفاق ناراحت شدند و به فدراسیون انتقاد کردند چراکه معتقدند مجموعه آفتاب انقلاب، تنها سایت استاندارد دوومیدانی است. حتی یکسری از خانواده‌های ورزشکاران جلوی مجموعه جمع شدند تا اعتراضشان را به رئیس فدراسیون اطلاع دهند.
 در این ماجرا اما نه فدراسیون مقصر است و نه ورزشکاران تهرانی. شاید بیشترین تقصیر متوجه هیأت نیمه‌تعطیل تهران است. البته جدا از انتقادات، خیلی از مربیان و ورزشکاران هم موافق این کار هستند. با این حال احسان حدادی رئیس جوان دوومیدانی تصمیمش را گرفته است: «وقتی قرار باشد به تیم ملی و ملی‌پوشان احترام بگذارند، باید روی تمرین متمرکز شوند و بنابراین درست نیست که ورزشکار درجه 4 کنار ملی‌پوشان کار کند. اگر قرار است جلوی ورود تلفن همراه ملی‌پوشان را بگیریم، قطعاً باید در مجموعه را ببندیم. این‌گونه کار برای ما راحت‌تر می‌شود تا اینکه همه اجازه ورود به مجموعه را داشته باشند.» رئیس جوان دوومیدانی البته راهکاری هم برای عدم تعطیلی تمرین ورزشکاران تهران دارد: «هماهنگ شده تا دوومیدانی‌کاران تهرانی در مجموعه‌های کشوری و شهید شیرودی تمرین کنند اما هرکسی که به اردوی تیم ملی دعوت شود، اجازه دارد در مجموعه آفتاب انقلاب تمرین کند.»
او البته معتقد است با بسته شدن مجموعه آفتاب انقلاب، مربیان شهرستانی هم به شهرهایشان برمی‌گردند: «مجموعه آفتاب انقلاب برای ایران است نه فقط تهران. دوومیدانی ایران هم در تیم ملی جای می‌گیرد. البته متأسفانه باز بودن مجموعه به روی همه باعث شده تا مربیان شهرستانی به تهران بیایند و اینجا شاگرد بگیرند. در حالی که وقتی در اینجا بسته باشد، آنها به شهر خودشان برمی‌گردند و در آنجا فعالیت می‌کنند. خیلی از مواد در استا‌ن‌ها افت کرده و می‌خواهیم مربیان ما به استان‌های خودشان برگردند تا دوومیدانی برای کل ایران باشد. اما وقتی دوومیدانی ایران فعال نباشد، ما تیم 10 نفره به مسابقه اعزام می‌کنیم و 2 مدال می‌گیرد. در حالی که ما می‌خواهیم دوومیدانی در بازی‌های آسیایی در ردیف پرمدال‌ها قرار بگیرد.» برگزاری انتخابات هیأت تهران مهم‌ترین راهکار برای خروج دوومیدانی‌کاران تهران از این چالش است. البته حدادی هم اعتراف می‌کند وظیفه فدراسیون برگزاری انتخابات تهران است. ظاهراً احسان حدادی، پا جای پای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گذاشته، چراکه او نیز کمپ‌های اختصاصی کشتی را بازسازی کرد و برای ملی‌پوشان کشتی هیچ‌چیزی کم نگذاشت و همه امکانات را برای ملی‌پوشان فراهم کرد و درخشش کشتی‌گیرانش در المپیک 2024 پاریس هم نتیجه کارش بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه - ۰۵ مهر ۱۴۰۳